از « تاثیر گرم شدن هوا روی نابودی کرونا» تا «دشمن ویروس کرونا چیست؟»

رئیس انستیتو پاستور با تاکید بر اینکه هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند با گرم شدن هوا زنجیره شیوع کندتر خواهد شد، افزود: باید به محدود کردن تماس‌ها متکی باشیم نه این که با گرم شدن هوا زنجیره انتقال بشکند.

از « تاثیر گرم شدن هوا روی نابودی کرونا» تا «دشمن ویروس کرونا چیست؟»

همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «هجوم افکار منفی کرونایی» تا «ویروس کرونا چه زمانی پایان می‌یابد؟»

از جمله نکاتی که این روز‌ها ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده و امیدواری به رفع بحران کرونا با نیرو‌هایی ورای مراقبت‌ها را تقویت کرده، این است که با گرم شدن هوا شاهد از بین رفتن شیوع ویروس کرونا و چه بسا نابودی این ویروس برای همیشه خواهیم بود. اما آیا با گرم شدن هوا، این ویروس نوپدید از بین خواهد رفت و یا دست کم شاهد کاهش شیوع آن خواهیم بود؟

پاسخ رئیس انستیتو پاستور ایران به این سوال جالب توجه است. دکتر بیگلری در این باره می‌گوید: به رغم اینکه شواهدی در این خصوص هست، تقریبا از صحت آن مطمئن نیستیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم با گرم شدن هوا این اتفاق می‌افتد یا خیر. از این رو که می‌بینیم در کشور‌های گرمسیری مانند استرالیا و یا سنگاپور، مواردی از شیوع دیده شده، اما در عین حال در کشور خودمان شاهد نرخ شیوع کمتر در مناطقی در جنوب کشورمان هستیم که می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند با گرم شدن هوا زنجیره شیوع کندتر خواهد شد، افزود: برای شکستن زنجیره انتقال باید به محدود کردن تماس‌ها متکی باشیم چراکه این اصل است، نه این که امید داشته باشیم که با گرم شدن هوا زنجیره انتقال بشکند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها