عامل تبلیغ و فروش داروی قطعی درمان کرونا در دام پلیس فتا

فردی که با هویت معلوم در یک پیام‌رسان خارجی نسبت به راه‌اندازی و تبلیغ کانالی مبنی بر فروش داروی قطعی درمان اقدام کرده و قصد کلاهبرداری از هموطنان را داشت، با اقدام پلیس فتا استان مازندران شناسایی و بازداشت شد.

عامل تبلیغ و فروش داروی قطعی درمان کرونا در دام پلیس فتا

فردی که با هویت معلوم در یک پیام‌رسان خارجی نسبت به راه‌اندازی و تبلیغ کانالی مبنی بر فروش داروی قطعی درمان اقدام کرده و قصد کلاهبرداری از هموطنان را داشت، با اقدام تخصصی و سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ رامین پاشایی رییس اداره اجتماعی پلیس فتا ناجا با تایید این خبر اظهار داشت : خانمی با هویت معلوم با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده در کشور با تبلیغات گسترده در فضای مجازی (‌تلگرام)‌ مدعی فروش داروی ضد کرونا با نام لاتین «NBH» بود و از این طریق با ثبت سفارش از متقاضیان با معرفی شماره کارتی مبالغی از ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان بابت هر بسته دریافت کرده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: در جریان رصد، احصای مورد مجرمانه فرد مذکور در دستور کار ماموران پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و پس از شناسایی مشارالیه ضمن هماهنگی با مرجع قضایی نامبرده دستگیر و با بررسی‌های فنی مشخص گردید تاکنون تعدادی ثبت سفارش و واریز مبالغ به حساب ایشان به مبلغ ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته است.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد : هرگونه تبلیغ و فروش دارو تحت عنوان درمان کرونا ویروس منوط به تایید و اظهار نظر رسمی مسوولین و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و فروش دارو نیز در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، لذا نامبرده به جهت سیر مراحل قانونی و عودت مبالغ اخذ شده از مالباختگان تحویل مرجع قضایی گردد.

این مقام انتظامی به هموطنان عزیز توصیه نمود که هرگز فریب اینگونه اقدامات خلاف و مجرمانه افراد سود جو و کلاهبردار را نخورده و کلیه اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را صرفا از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت نموده و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات آنلاین و برخط این پلیس بهره‌مند شوند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها