درخواست ۳۲ عضو کنگره آمریکا برای تعلیق تحریم‌های ایران

تعدادی از اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه تهران به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا شدند.

درخواست ۳۲ عضو کنگره آمریکا برای تعلیق تحریم‌های ایران

بعد از انتقادات شدید مسئولان جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات بین‌المللی از تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹»، سی‌ودو نفر از اعضای کنگره آمریکا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه تهران شدند.

وبگاه «هافینگتون‌پست» شامگاه سه‌شنبه در خبری اختصاصی نوشت، این نامه که توسط سناتورها «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»، «اِد مارکی» و تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمله «الکساندریا اُکاسیو-کورتز»، «باربارا لی» و «ایلهان عمر» امضا شده، برای «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری این کشور ارسال شده است.

بر این اساس، قانونگذاران آمریکایی در این نامه ضمن درخواست برای تعلیق تحریم‌های ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، نوشتند: «دامن زدن به وخیم‌تر شدن این بحران در ایران، نه تنها مردم ایران را بلکه مردم آمریکا و جهان را نیز تهدید می‌کند».

نویسندگان این نامه با بی‌موقع و نامناسب دانستن کارزار موسوم به فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تصریح کردند: «حتی دولت جورج بوش پسر نیز در زمان زلزله بم در سال ۲۰۰۳، تحریم‌های ایران را کاهش داد و به این کشور کمک کرد».

در این نامه تاکید شده است: «اختلافات ما با دولت ایران یا دیگران، نباید در مسیر اقداماتی قرار بگیرد که می‌تواند برای تحمل یک همه‌گیری به مردم کمک مادی کند».

همزمان «برنی سندرز» کاندیدای احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هم در حساب توئیتری خود نوشت: «کروناویروس ۲۶۰۰ نفر را در ایران به کام مرگ کشانده ولی تحریم‌های آمریکا مانع ورود دارو و کمک‌های پزشکی به داخل این کشور است.
همه‌گیری‌ها هیچ مرزی نمی‌شناسند. بیایید اختلافات کشورهایمان را کنار بگذاریم و برای کاهش آلام انسانی، تحریم‌ها را لغو کنیم».

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها