چه بلایی بر سر مدفوع فضانوردان می‌آید؟

همانطور که می‌دانید، یکی از معضلات انتقال انسان به فضا، تامین خوراک و ایجاد محفظه‌ای برای جمع آوری مدفوع است. حالا پژوهشگران قرار است راه حل تازه ای برای این مساله پیدا کردند.

چه بلایی بر سر مدفوع فضانوردان می‌آید؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، بازیافت مواد در فضا خصوصاً برای سفرهای طولانی (مثلاً سفر به مریخ) از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و فضانوردان مجبورند در چنین شرایطی، از تمام مواد در دسترس بیشترین استفاده را بکنند.

البته همین حالا هم بازیافت مواد و تصفیه فاضلاب در مأموریت های فضایی انجام می شود اما پژوهشگران دانشگاه کلِمسون در کارولینای جنوبی، روش جدیدی را ابداع کرده اند که از پسماندهای بیولوژیکی استفاده بهینه تری می کند.

محققان مورد بحث موفق شده اند با استفاده از ادرار و هوای بازدم، و نوع خاصی از مخمر به نام «Y. lipolytica» که با استفاده از کربن و نیتروژن (مولکول اوره) رشد می کند، اسیدهای چرب امگا-3 و بافت های پلیمری (پلی استر) تولید کنند که در تئوری، می توان از این پلیمرها به عنوان مواد اولیه در پرینترهای سه بعدی استفاده کرد.

به گفته پژوهشگران، ساختار بیوشیمیایی و ژنتیکی Y. lipolytica با سایر مخمرها متفاوت بوده و آنها در تلاش هستند با توسعه و بهینه سازی متد خود، از روش جدید در بازیافت انبوه پسماندها روی زمین نیز استفاده کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها