نحوه درست کردن دکمه با خمیر فیمو

همه ما باکمی حوصله و ایده‌پردازی می‌توانیم کارهای زیبا و قشنگی را ارائه کنیم. در این بخش می‌توانید از نحوه آموزش ساخت دکمه‌های تزیینی با خمیر بهره‌مند شوید.

نحوه درست کردن دکمه با خمیر فیمو

مرحله‌های آموزش درست کردن دکمه‌های تزئینی با خمیر

این دکمه ها را با استفاده از خمیر گل چینی هم می توانید درست کنید، در این صورت ابتدا باید خمیر گل چینی را آماده کنید سپس با استفاده از رنگ های روغنی آن را به رنگ های مختلف در آورید ، دکمه ها را طبق دستورالعمل درست کنید سپس اجازه دهید که خشک شود.

اما با استفاده از خمیر پلیمری یا خمیر فیمو، ابتدا خمیر را تهیه کرده سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

دکمه

مواد مورد نیاز :

• خمیر فیمو
• چاقوی تیز
• خلال دندان
• قالب شیرینی (اختیاری)

مراحل کار :

1- ابتدا مقدارکمی از خمیر را برداشته و آن را مانند شکل، به شکل یک مکعب در آورید. دقت کنید که برا درست کردن چند دکمه، اندازه این مکعب ها باید تقریبا برابر باشند.

دکمه

2- در این مرحله مکعبی که ایجاد کرده بودید را به صورت زیر پهن کنید.

دکمه

3- حالا لبه های آن را با استفاده از چاقو برش دهید تا لبه های مربع را تیز تر کنید و گوشه های آن را به آرامی و با کمی فشار از حالت تیزی در آورید.

دکمه

4- در این مرحله می خواهیم روی مربع ایجاد شده طرح بیندازیم. از قالب شیرینی که کف آن مربع باشد یا از هر شئ شبیه به این که کف آن مربع باشد استفاده کنید و مانند شکل روی مربع فشار دهید.

دکمه

5- حالا با استفاده از خلال دندان با استفاده از خلال دندان سوراخ های روی دکمه را ایجاد کنید. بعد از اتمام طبق دستورالعمل خمیری که تهیه کرده اید آنها را حرارت دهید تا خشک شوند.

دکمه

نکته ‌: دقت کنید که دکمه را کاملا سوراخ کرده باشید که بتوانید پس از خشک شدن نخ را از درون سوراخ ها رد کنید.

منبع: نمناک

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بینام
    0

    اون وقت با این روش مسخره میخواهیم درآمدزایی کنیم؟ میدونید خمیر گل چینی کیلویی چنده الان.؟ کار به وقت گیر بودن و یک شکل در نیامدن دکمه ها و الافیش ندارم

  • بی نام ۲
    0

    خخخخخ خیلی مسخره بود. با همین ایده ها بریم جلو اقتصاد اول جهان میشیم

  • مجید هرندی
    0

    واقعا هدف و انگیزه شما از پخش چنین اخباری با اماری کذب چی هست فکر نمیکنید با پوشش خبرهایی از این دست در واقعه به مخاطب خود میگوید ما کلا سیاست خبررسانی خود را بر مبنای گزارش دروغ و دروغ پراکنی بدون تحقیق گذاشته‌ایم!؟ایا رسالت واقعی شما اینچنین بود ؟! جهل و نادانی را اشاعه ندهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها