بخشی از کرامات و معجزات امام سجاد (ع)/ آهو نزد امام زین العابدین (ع) چه شکایتی کرد؟

گزیده‌ای از کرامات و معجزات امام سجاد (ع) را این خبر بخوانید.

بخشی از کرامات و معجزات امام سجاد (ع)/ آهو نزد امام زین العابدین (ع) چه شکایتی کرد؟

حضرت علی بن الحسین (ع) چهارمین امام شیعیان است و فرزند گرامی امام حسین (ع) و دختر یزدگرد سوم شهربانو است و با توجه به جایگاه والایی که دارند و دارای معجزات و کرامات بسیاری هستند.

در ادامه این خبر گزیده‌ای از این کرامات و معجزات حضرت (ع) را بخوانید.

تکلم با آهو

امام باقر- علیه السّلام- از پدر بزرگوارش نقل می‌کنند که: پدرم با عدّه ‏اى از خاندان و یارانش به باغى رفتند. دستور داد تا سفره‏ اى گسترده شود. وقتى خواستند مشغول خوردن شوند، آهویى از طرف صحرا آمد و ناله کنان نزد پدرم رفت. از پدرم پرسیدند: اى پسر رسول خدا! این آهو چه می‌گوید؟

حضرت فرمود: او مى‏ گوید سه روز است که چیزى نخورده ‏ام، دست به او نزنید تا بگویم با ما غذا بخورد.

آن‌ها قبول کردند. حضرت آهو را خواند و آهو مشغول خوردن گشت، اما یکى از یاران امام، دست بر پشت آهو مالید که سبب فرار آهو گردید.

پدرم فرمود: مگر من نگفتم به او دست نزنید؟ آن مرد قسم خورد که نیّت بدى نداشتم.

پدرم به آهو گفت: برگرد، این‌ها کارى با تو ندارند. آهو برگشت و غذا خورد تا اینکه سیر شد و صدایى کرد و رفت.

از حضرت پرسیدند: یا ابن رسول اللَّه! این بار چه گفت؟

حضرت فرمود: براى شما دعا کرد.

«بحار: ۴۶/ ۳۰، حدیث ۲۳»

روایت شفاعت امام سجاد (ع) و رهایی از عقوبت الهی زائران خانه خدا

امام صادق (ع) می‌فرماید: روزی در کنار کعبه دست یک مرد و یک زن که در حال طواف بودند به هم چسبید. شاید عقوبت الهی آنان به دلیل لغزشی که برای آن دو در حال طواف پیش آمد، این بود که دستهایشان که در چنین مکان مقدسی به خیانت به هم دراز شده بود به هم بچسبد تا دیگران عبرت بگیرند.

هر کدام از آن‌ها تلاش سختی کرد که دست خود را جدا کند اما هیچکدام موفق نشدند.

مردم که در صحنه حاضر بودند گفتند: باید این دو دست را قطع کرد!

در این هنگام حضرت سجاد (ع) وارد مسجد الحرام شد. همه مردم به طرفش شتافتند و از او کمک خواستند

امام (ع)پیش آمد و دست مبارک خود را بر آن دو دست گذاشت. دست‌ها بلافاصله از هم جدا شدند.

بحارالانوار، ج ۴۶، ص ۲۸، حدیث ۱۸
ص ۴۴ حدیث ۴۳ به نقل از کشف الغمه

بخشی از کرامات و معجزات امام سجاد (ع)/ آهو نزد امام زین العابدین (ع) چه شکایتی کرد؟

معجزه نورانی شدن سنگریزه سیاه

بر اساس روایتی از على بن یزید؛ من در آن هنگام که امام سجّاد (ع) در سفر کربلا از شام به مدینه بازمى‏ گشت همراه آن حضرت (ع) بودم من به همراهان آن حضرت(ع)، از زنان و ... نیکى مى ‏کردم و نیازهاى آن‌ها را تأمین مى‏ کردم وقتى که آن‌ها به مدینه رسیدند مقدارى از زیورهاى خود را به عنوان پاداش و قدرشناسى براى من فرستادند آن‌ها را نگرفتم و گفتم: من براى خدا به آن‌ها خدمت کردم نه براى پول.

امام سجاد (ع) سنگ سیاه بسیار سختى را از زمین برداشت و انگشتر خود را بر روى آن گذاشت و شکل صفحه انگشتر در آن سنگ نقش بست سپس آن سنگ را به من داد و فرمود: این سنگ را بگیر و هر حاجتى دارى به وسیله آن بدست بیاور.

على بن یزید مى‏ گوید: سوگند به خداوندى که محمّد (ص) را به حق مبعوث کرد آن سنگ در شب بسیار تاریک مى‏ درخشید و من در پرتو روشنائى آن اطراف را مى‏ دیدم و آن را بر قفلهاى بسته می گذاشتم، باز مى ‏شدند و آن را به دستم گرفته و در برابر پادشاهان مى‏ ایستادم از ناحیه آن‌ها به من گزندى نمى‏ رسید.

عالم بزرگ، شیخ حرّ عاملى (ره) با اشعار خود، به همین معجزه اشاره کرده و مى‏ گوید: وقتى که امام سجاد (ع) انگشتر خود را بر آن سنگ سیاه گذاشت از آن پس چیزهاى عجیبى همراه آن سنگ دیدم آن حضرت (ع) داراى چه بسیار معجزه و کرامت و امور فوق العاده و پیاپى و گفتار روشن و قاطع است.

نگاهى بر زندگى چهارده معصوم علیهم السلام، شیخ عباس قمی، ص ۱۲۰

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    تغییر نام و عنوان ، حقیقت منفور رقیب سازی برای خداوند یکتا را نمی پوشاند --- تقسیم ویژگیهای منحصر به خداوند میان بندگان مقرب و تصور وجود چنین ویژگیهایی در این بندگان و اصرار بر این تصور پوچ که هیچ دلیلی از آیات محکم و مفصل قرآن و از اصول متین استدلال عقلی نیست که آن را تایید کند هر چه نام و عنوان وبهانه برای مستتر کردن این تقسیم و فریب افکار عمومی بگذاریم و ادعا کنیم که در این تقسیم هیچ معنای رقیب سازی برای خداوند نیست هیچ چیزی از حقیقت منفور این رقیب سازی را تغییر نمی دهد. همه ی تلاشهای مذبوحانه توجیهی برای پرده گذاشتن روی حقیقت منفور تقسیم از مصادیق کامل بی شک و بی شبهه ی همه ی این آیات محکم و مفصل ی قرآنی که لفظ « اندادا » در آنها آمده و نیز این آیات هستند: « يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ ... » ﴿آیات ۹ تا۲۰ سوره بقره﴾.

  • ناشناس
    0

    هدف پلید من در آوردی پروران و خرافه گستران بنام تشیع چیست؟؟؟!!! --- حذف روشنگریهای قرآنی و عقلی از روی اخبار و موضوعات ذی ربط که با هدف خدا پسندانه ساختن دین داری و مذهب داری مردم ارسال می شوند توهین و دهن کجی به خدا و قرآن و توهین به پیامبر و اهل بیت آن حضرت و مذهب قرآنی تشیع و صاحبان مطهر این مذهب است که از حذف کنندگان این روشنگریها بیزارند و آنان را که با دهن کجی به هشدارهای قرآنی به ادامه ی من در آوردی پروری و خرافه گستری اصرار می ورزند بی تردید نفرین می کنند. من در آوردی پروری و خرافه گستری بنام دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر بنفع صهیونیستها و وهابیون و استکبار جهانی است که دشمنی سر سختانه با مذهب قرآنی تشیع دارند و می خواهند این مذهب را در جهان اسلام بد نام و منفور و منزوی سازند. صهیونیستهای ضد بشر با کمک وهابیون متحجر احمق و با تبانی با مزدوران دین فروش که در لباس دین شناسی به ترویج کاسبی حرام دین و مذهب فروشی خود می پردازند با هر وسیله ای به دامن زدن به این من در آوردی پروری و خرافه گستری ادامه می دهند. ادادمه ی این توطئه پلید علیه مذهب تشیع نیز برای بد نام سازی و منفور و منزوی ساختن مقاومت اسلامی پیرو این مذهب در جهان اسلام انجام می گیرد. این توطئه و دسیسه ی خبیث صهیونیستی و استکباری و وهابی با تضعیف و منفور ساختن شیعیان جاده را برای چپاول گری ثروتهای مسلمانان توسط صهیونیستها و مستکبران قلدر ددمنش در جهان اسلام فراخ باز می گذارد. اگر پیروان صدوق مذهب تشیع خود را با آگاهی به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای دین داری و مذهب داری اصیل قرآنی که در دست رس همگان است مسلح می ساختند هرگز فریب توطئه گران دسیسه چین دروغ گو را نمی خوردند و در دام توطئه های پلید دشمنان دین و مذهب نمی افتادند که سر انجام ناخواسته و ندانسته خود نیز با این دشمنان دغل باز شیاد و مزدوران روحانی نمای پلید این دشمنان در بدنام و منفور کردن مذهب تشیع با ترویج من در آوردیها و خرافات شریک شوند. قرنها است شیادان دین فروش و مذهب فروش با انگهای پیروی از معاویه و یزید و خوارج و سلفیهای تکفیری و وهابیت منحرف ، برای پیاده کردن اهداف شیطانی اربابان طاغوتی و مستکبر و صهیونیستی خویش با ترفندهای گوناگون مردم و بویژه شیعیان صدوق و پاک دل اهل بیت پیامبر را از شناختهای محکم و مفصل اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی دور نگه می دارند. این شیادان با وارونه ساختن معنای حدیث شریف ثقلین بنفع اهداف پلید دنیا پرستی خود با تزریق من در آوردیها وخرافات ساخته و پرداخته ذهن معیوب خویش بنام دین و مذهب در تضاد بامحکمات مفصل قرآن ، اهل بیت مظلوم پیامبر را که خادمان و فا دار و جان نثار دفاع از احکام و اعتقادات قرآنی دین خدا بودند در چشمان واذهان مسلمانان جهان بد نام و منفور ساخته اند.

  • ناشناس
    0

    سخن از احکام و اعتقادات دین الهی حق چه کسانی است؟ --- چون وحی اصیل الهی به پیامبران که نسبت به پیامبر اسلام در قرآن تجلی و تجسم یافته قانون اساسی همهه ی ادیان آسمانی است هر سخنی در باره احکام و اعتقادات دین می باید با آکاهی کامل از ملاکها و معیارها و حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ و حیانی دین داری انجام گیرد. هر سخنی در باره دین اگر بدون آگاهی کامل به ملاکها و معیارها و حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای وحیانی مذکور انجام گیرد بنا به حکم خداوند در قرآن بیهوده گویی و سنگ اندازی در تاریکی و پای گذاشتن بر لبه پرتگاه است. شیطان پلید با هدف گمراه کردن بشر وانداختن او در جهنم این پرتگاه را گسترانده است. بنا به آیات محکم و مفصل بسیاری در قرآن خدواوند یکتا حکیم و دانای مطلق از بدو آفرینش بشر ، او را از گرفتار شدن به این پرتگاه هلاکت بار و از غفلت و نادانی و از خرد گریزی و خود بزرگ بینی و از افتادن در دام شیطان هشدار داده است « يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ »﴿آیه ۲۷ سوره أعراف﴾.

  • ناشناس
    0

    ما خدا پسندانه برای دین و مذهب چه کرده ایم --- محض رضای خدا در پایگاه خود یک همه پرسی علمی سازمان یافته ی روشمند را ، در باره علت بی طرفدار بودن نوشته های روشنگر قرآنی و عقلی در رسانه ها ، برای مردم خدا پرست عزیز ایران انجام بدهید. این همه پرسی و نتیجه آن را مدتی نسبتا طولانی روی آنتن بگذارید شاید مسئولان نظام به حجم بازده علمی منطقی مثبتی که با تلاش 40 ساله ی خود در زمینه ی دین آموزی و دین دار افزایی انجام داده اند آگاه شووند. و شاید این مسئولان حرکت مثبت و سازنده و با دوامی را در زمینه ی دین آموزی علمی هدف مند سازمان یافته که اوقات و داراییهای مردم و کشور را از هدر رفتن بیهوده به جیب این و اون که هیچ فایده ای برای دین و مذهب بجز بدنامی ندارند شروع و ادامه دهند. شاید مسئولان با این حرکت مثبت محض رضای خدا دین اصیل الهی و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر اسلام را از این بدنامی رسوا که این ارزشها را به دست جمع کثیری مفت خور دین فروش و مذهب فروش به بازیچه و مسخره تبدیل کرده رهایی بخشند و مدیون دین خدا و مذهب اهل بیت نمانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها