انتقاد معترضان لبنانی از اقدام دولت در جمع چادرهای تحصن در بیروت

نیروهای امنیتی لبنان چادرهای معترضان در مرکز بیروت را جمع کرده و خیابان‌هایی را که معترضان از آغاز تظاهرات علیه دولت در ماه اکتبر بسته بودند بازگشایی کردند.

انتقاد معترضان لبنانی از اقدام دولت در جمع چادرهای تحصن در بیروت

بیشتر چادرهای برپا شده در اطراف میدان الشهدا در ماه‌های اخیر پس از فروکش کردن شعله اعتراضات خالی شده بودند. لبنان طی هفته‌های گذشته تدابیر شدیدی را در خصوص هر گونه آمد و شد به خاطر مبارزه با ویروس جدید کرونا اتخاذ کردند.

در همین راستا خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور عصر جمعه اقدام به جمع کردن چادرهای معترضان کرده و در این خصوص با ده‌ها تن از معترضانی که هنوز در این چادرها بودند درگیر شدند. شاهدان عینی اعلام کردند که یکی از معترضان اقدام به خودسوزی کرد.

یک منبع امنیتی گفت: به رغم بازگشایی میدان شهدا به روی خودروها همچنان مسیرهای اصلی منتهی به میدان ریاض الصلح بسته هستند.

دولت لبنان در تاریخ ۱۵ مارس به منظور ممانعت از انتشار ویروس جدید کرونا حالت فوق‌العاده اعلام کرد و از مردم این کشور خواست از ساعت ۷ عصر تا ۵ صبح از منازل‌شان خارج نشوند.

همزمان جمعی از فعالان لبنانی دولت لبنان را به سو استفاده از بحران کرونا برای حمله به میدان‌های محل تجمع معترضان متهم کردند.

این فعالان به شبکه اسکای نیوز گفتند که تصمیم دولت یک تصمیم سیاسی برای پایان دادن به اعتراضات و هر گونه تحرکات معترضان است و بحران کرونا و ممنوعیت مردم لبنان برای خروج از منازلشان باعث شده دولت بتواند از این مسئله برای رسیدن به هدفش در پایان دادن به اعتراضات سوءاستفاده کند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها