مردم ۱۳فروردین تحت هیچ شرایطی از خانه خارج نشوند

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه «محدودیت‌هایی برای روز سیزده فرودین پیش‌بینی شده است»، گفت: ما تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌کنیم که مردم از خانه خود خارج شوند.

مردم ۱۳فروردین تحت هیچ شرایطی از خانه خارج نشوند

عباس صارمی‌ساداتی در خصوص اقدامات پلیس در رابطه با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: تمام هم و غم نیروی انتظامی کمک به دانشگاه علوم پزشکی و جامعه بزرگ پزشکی در ماموریت بزرگ ویروس منحوس کروناست. پلیس به عنوان خدمتگزار مردم هر کاری که لازم باشد برای مردم و جامعه پزشکی انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه «یکی از موضوعات این روزها، برخورد با هرگونه گران‌فروشی و احتکار است»، عنوان کرد: همکاران ما به صورت تلفیقی و مشترک ماموریت به برخورد با گران‌فروشی و احتکار را دارند. هرگونه گزارش مردمی که واصل شود، در این راستا با هماهنگی مقام قضایی، برخورد و تذکرات انجام می‌شود.

صارمی‌ساداتی با اشاره به اینکه «نکته‌ها و توصیه‌های لازم به صورت بروشور توسط پلیس تهیه شده است»، بیان کرد: در زمان مراجعه شهروندان به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تمامی نکات بهداشتی، تذکرات و موارد بهداشتی مانند عدم‌آوردن گوشی موبایل به یگان‌ها و رعایت نکات بهداشتی در پایگاه‌ها و... به شهروندان داده می‌شود، که پلیس به آن توجه ویژه‌ای دارد.


وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری مشهد، ورود به تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن عمومی ممنوع شده است و هیچکس به هیچ عنوان امکان تردد به این مکان‌ها را ندارد. همه ما به مردم توصید اکید می‌کنیم که در خانه بمانید. ما توصیه‌های لازم را برای ماندن در خانه به مردم اعلام کرده و باز هم تکرار می‎‌کنیم.

فرمانده انتظامی مشهد در خصوص تعطیلی صنوف غیرضرور در شهر، تصریح کرد: برابر تصمیماتی که در خصوص تعطیلی صنوف غیرضرور در استان گرفته شده است، صرفا صنوفی که مایحتاج ضرور و نیاز مردم را تامین می‌کنند، می‌توانند فعال باشند. کلانتری، پاسگاه‌ها و نیروی انتظامی در گشت‌های خود حواس‌شان به این مسأله است. اگر فردی بر تعطیلی مغازه خود تمکین نکند، به آن‌ تذکر می‌دهیم.

صارمی‌ساداتی در خصوص طرح‌ غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهر، تشریح کرد: در مبادی ورودی و خروجی شهر، پلیس در کنار هلال‌احمر، ارتش، جامعه پزشکی، شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در طرح غربالگری است. این طرح از ۵ روز گذشته شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه «همه ما ارگان‌ها با یکدیگر همکاری بسیار خوبی داریم»، ادامه داد: پلیس با جدیت در بخش ورود ماشین‌ها و پلاک‌های غیربومی برابر تصمیم‌هایی که در این راستا گرفته شده است، عمل می‌کند. پلیس در مبادی ورودی و خروجی شهر از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌کند.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه «در این روزها، ماشین‌های غیربومی قصد ورود به شهر را داشته‌اند اما ما آن‌ها را برگرداندیم»، اظهار کرد: محدودیت‌هایی برای روز ۱۳ فرودین پیش‌بینی شده است. ما تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌کنیم که مردم از خانه خود خارج شوند.

صارمی‌ساداتی تاکید کرد: شهرداری نیز اعلام کرده است که تمامی پارک‌ها، فضای سبز، تفرجگاه‌ها تعطیل است. ما نیز از رفتن شهروندان به این مکان‌ها و شهرستان‌های همجوار ممانعت به عمل می‌آوریم. توصیه‌های پزشکی بر این است که مردم از خانه خود خارج نشده و به مراکز شلوغ نروند. ان‌شاء‌الله همه مردم در منازل خود خواهند ماند.

وی با بیان اینکه «اگر کسی رعایت نکند، تذکرات و برخورد پلیس با آن فرد انجام خواهد شد»، افزود: این کار با پلیس راهور خواهد بود. ما از مردم خواهش می‌کنیم، نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت کنند تا زنجیره این بیماری منحوس قطع شود.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: از مردم به‌دلیل رعایت کردن و همکاری در شب چهارشنبه آخرسال و سال تحویل ممنونیم و امیدواریم برای روز ۱۳ فروردین نیز نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها