اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۵ نقطه ورودی و خروجی مشهد

فرماندار مشهد از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی( کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا) در مشهد خبر داد و گفت: بر اساس دستوالعمل این طرح، صرفاً ساکنین بومی مشهد مجاز به ورود به شهر بوده و ورود افراد غیرساکن و غیربومی ممنوع است.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۵ نقطه ورودی و خروجی مشهد

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهد، سید محمدرضا هاشمی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی( کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا) ابلاغی وزارت کشور خبر داد و اظهار کرد: از ساعت اولیه اجرای این طرح در تمامی ورودی و خروجی‌های شهرستان مشهد و به طور ویژه در پنج مبادی ورودی و خروجی به این شهرستان، نسبت به شناسایی افراد بومی و غیربومی و کنترل و پایش سلامت افراد اقدام می‌‌شود.

فرماندار مشهد تصریح کرد: بر اساس دستوالعمل اجرایی این طرح، صرفاً ساکنین بومی مشهد مجاز به ورود به شهر بوده و ورود افراد غیرساکن و غیربومی ممنوع است.

وی در توضیح این طرح افزود: براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی نحوه شناسایی افراد ساکن بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است.

هاشمی در ادامه در خصوص تمهیدات مورد نظر در روز ۱۳ فروردین بیان کرد: در ۱۳ فروردین امسال نیز به جهت جلوگیری از شیوع و انتقال زنجیره ویروس منحوس کرونا و عدم شکل گیری هرگونه تجمع، ورودی کلیه تفرجگاه‌های داخل، بیرون شهر و پارک‌ها مسدود است.

فرماندار مشهد اظهار کرد: بهترین و مطمئن‌ترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است بنابراین از تمام همشهریان عزیزم استدعا دارم تا با رعایت این موضوع به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

وی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی(کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا) در پنج نقطه ورودی شهرستان مشهد در حال اجراست و همه ما مکلف به اجرای آن هستیم.

کاهش 100 درصدی ورود مسافر با قطار به مشهد

هاشمی همچنین گفت: در نهمین روز از فروردین ۱۳۹۹ هیچگونه رام قطاری وارد مشهد نشد و ورود مسافر به مشهد مقدس از طریق راه آهن 100 درصد کاهش داشت.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: در این روز 96 درصد مسافرین پایانه‌های مسافربری مشهد و ۸۴ درصد ورودی مسافر از طریق خطوط هواپیمایی کاهش پیدا کرده است.

وی متذکر شد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و در راستای عمل به بخشنامه تعطیلی موقت واحدهای صنفی غیرضروری برای پیشگیری از شیوع کرونا، از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۲۰۰ واحد صنفی غیرضروری متخلف در این شهر پلمب شده است.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها