سازمان بهداشت جهان (WHO) در حال آزمایش ۴ درمان امیدوارکننده کرونا است

تلاش سازمان بهداشت جهانی می‌تواند به بهبودی هزاران بیمار در صدها کشور بینجامد. این سازمان در صورت پیدا کردن یک ترکیب دارویی آن را با تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر جهان به اشتراک خواهد گذاشت.

سازمان بهداشت جهان (WHO) در حال آزمایش ۴ درمان امیدوارکننده کرونا است

در جلسه مطبوعاتی دیروز، سازمان بهداشت جهانی تأكید كرد كه در حال حاضر هیچ درمان موثری برای کووید 19 وجود ندارد. این هشدار بعد از توئیت رئیس‌جمهور «ترامپ» در مورد ترکیبی از داروهای تبلیغ‌شده به‌عنوان یک درمان بسیار امیدوارکننده برای این بیماری بدون شواهد کافی، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از iflscience ، «تدرس ادانم»، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید: «استفاده از داروهای آزمایش‌نشده بدون شواهد مناسب می‌تواند باعث افزایش امیدواری کاذب، کمبود داروهای ضروری برای درمان سایر بیماری‌ها و خطرات ناشی باشد.»

آزمایش 4 درمان امیدوارکننده‌ی کرونا توسط WHO

البته سازمان بهداشت جهانی در حال برسی چهار درمان احتمالی برای این بیماری است. این درمان‌ها شامل یک ترکیب دارویی به نام «ریتونوویر» و «لپیناویر» است که علیه بیماری ایدز استفاده می‌شود، ترکیب ریتونوویر و لپیناویر به‌همراه «اینترفرون بتا» یک درمان برای مالاریا، ترکیب دارویی «کلروکین» و «هیدروکسی‌کلروکین» و در نهایت یک آنتی‌ویروس جدید که برای مبارزه با ابولا استفاده می‌شود، است. لیست این داروها بر اساس سابقه آن‌ها در بهبودی سایر بیماری‌های ویروسی و در دسترس بودن آن‌ها در صورت نیاز، توسط دانشمندان انتخاب شده است.

تلاش سازمان بهداشت جهانی می‌تواند به بهبودی هزاران بیمار در صدها کشور بینجامد. این سازمان در صورت پیدا کردن یک ترکیب دارویی آن را با تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر جهان به اشتراک خواهد گذاشت. این آزمایشات باید ابهاماتی مانند احتمال کاهش میزان مرگ‌ومیر توسط این داروها، احتمال کاهش مدت زمان بیماری و بستری در بیمارستان و احتمال نیاز بیمارانی که این درمان‌ها را دریافت کرده‌اند به مراقبت‌های ویژه را رفع کند.

هیچ داروی ضد ویروس مشخصی برای این بیماری تأیید نشده‌است و درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. نشانه‌های بیماری (نظیر تب) صرفاً با مراقبت حمایتی کنترل می‌شود. در موارد شدید، درمان می‌تواند شامل درمان‌های حمایتی از اعضای حیاتی بدن نیز بشود. سازمان جهانی بهداشت توصیه‌های درمانی مشروحی برای بیماران بستری مبتلا به عفونت حاد تنفسی (SARI) مشکوک به عفونت SARS-CoV-2 منتشر کرده‌است.

منبع: علم و فناوری نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها