گرین کارت ندارم/ کریمی قدوسی حرف‌های احرازنشده زیادی می‌زند/ تشریح ساختار جدید وزارت امور خارجه

معاون رییس جمهور اصلاح ساختار وزارت امور خارجه را در راستای هماهنگ‌سازی و یکپارچه‌سازی برای پیشبرد برنامه سیاست خارجی دانست.

گرین کارت ندارم/ کریمی قدوسی حرف‌های احرازنشده زیادی می‌زند/ تشریح ساختار جدید وزارت امور خارجه

جمشید انصاری در رابطه با تغییر ساختار سازمانی و اداری وزارت امورخارجه گفت:‌ براساس ساختار جدید اداری وزارت امور خارجه، رویکرد این وزارتخانه به نوع مدیریت دیپلماسی کشور متفاوت شده است. در گذشته آن رویکرد به این صورت بود که مناسبات دیپلماتیک ایران در سه حوزه معاونت منطقه‌ای مورد پیگیری و مدیریت قرار می‌گرفت. دو معاونت نیز مسائل حقوقی - بین‌المللی و کنسولی را مورد رسیدگی قرار می‌دادند.

وزارت امور خارجه پنج معاونت و هشت اداره کل خواهد داشت

او با بیان اینکه در ساختار جدید اداری وزارت امور خارجه هشت اداره کل مورد پیش‌بینی قرار گرفته که کل مسائل مربوط به هریک از کشورها و مناطق در حیطه وظایف و رسیدگی‌های آن اداره کل‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در این ساختار معاونت مالی - اداری، معاونت حقوقی - بین‌المللی و معاونت کنسولی باقی مانده و دو معاونت جدید سیاسی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

ادارات کل مجری برنامه‌های معاونت‌ها خواهند بود

سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: در این راستا معاونت‌های تخصصی به هریک از این اداره کل‌ها برنامه و سیاست را اداره می‌کنند و این اداره کل‌ها مجری آن برنامه‌ها و سیاست‌ها خواهند بود.

انصاری با بیان اینکه در ساختار تشکیلاتی که ماآن را ابلاغ کرده‌ایم تعداد سطوح مدیریتی را کاهش دهیم، تصریح کرد: معاونت‌های وزارت خارجه از شش به پنج معاونت تقلیل یافتند.

تحرک بیشتری در دیپلماسی با ساختار جدید وزارت خارجه شاهد خواهیم بود

او با بیان اینکه در این تغییر و اصلاح بیشتر بحث هماهنگ‌سازی و یکپارچه‌سازی برای پیشبرد برنامه سیاست خارجی مطرح بود، خاطرنشان کرد: این ساختار پیشنهادی از سوی وزارت امور خارجه مورد توافق سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم قرار گرفت و بر این اساس با توافقی که میان من و آقای ظریف قرار گرفت، ابلاغ شده است و ما قطعا شاهد تحرک بیشتر در دیپلماسی کشور در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و هماهنگی بیشتری را در دیپلماسی اقتصادی، مسائل سیاسی و بین المللی مشاهده می‌کنیم.

کریمی قدوسی حرف‌های احرازنشده زیادی می‌زند

معاون رئیس جمهور در رابطه با اتهامات اخیر مطرح شده از سوی محمدجواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در مجلس در خصوص وی نیز ابراز داشت: آقای کریمی قدوسی حرف‌های بسیاری می‌زند اما تا به حال درستی هیچ‌کدام از آنها احراز نشده است. من در طول عمرم تنها یک بار به آمریکا سفر کرده‌ام که آن سفر نیز در زمان نمایندگی مجلس برای شرکت در اجلاس صندوق بین‌المللی پول بوده که وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و دو تن دیگر از نمایندگان مجلس بنده را همراهی می‌کردند.

گرین کارت ندارم

انصاری با بیان اینکه من بعد از آن سفر هیچ سفری نداشته‌ام، عنوان کرد: آقای کریمی‌قدوسی فکر می‌کند که به خاطر آن سفر من گرین‌کارت دارم در حالی که من گرین کارت ندارم که گویا ایشان بنده را با فرد دیگری اشتباه گرفتند.

او ادامه داد: این ادعا از سوی معاونت حقوقی دفتر ریاست جمهوری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها