مجموعه‌ کامل داستان‌های فلانری اوکانر منتشر شد

تمامی داستانهای کوتاه «فلانری اوکانر»، نویسنده‌ آمریکایی با ترجمه آذرعالی پور در کتابی با عنوان «مجموعه داستان‌های فلانری اوکانر» از سوی نشر آموت منتشرشد.

مجموعه‌ کامل داستان‌های فلانری اوکانر منتشر شد

اوکانردر ۱۹۲۵ در ساوانای جورجیا به دنیا آمد و در ۳۹ سالگی درگذشت. بنابراین در این عمر کوتاه فقط توانست دو رمان و حدود ۳۲ داستان کوتاه بنویسد. که همین حجم نسبتاً اندک کار نیز اثری ماندگار بر ادبیات آمریکا به جای نهاد. در ۱۹۷۲ یعنی هشت سال پس از مرگش، «مجموعه داستان‌های کوتاه» او جایزه‌ کتاب ملی را دریافت کرد، جایزه‌ای که معمولاً به نویسنده‌ای در قید حیات اعطاء می‌شود.

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، داستان های اوکانر از حیث درون‌مایه، بی شباهت به داستان‌های نویسندگان جنوبی معاصرش نیستند، اما زنده بودن آدم‌ها و جسارت بی مانندِ نویسنده در ارائه‌ کمیک‌ترین، تلخ‌ترین، گزنده‌ترین و از همه مهم‌تر واقعی‌ترین احساسات آدم‌های جامعه در قالب آن‌ها، و نیز درگیر کردن شخصیت‌ها با مسائل مختلف تحسین بسیاری از منتقدان هم روزگارش را برانگیخت.

مایکل جُردِن، نویسنده‌ آمریکایی در باره‌ او می‌گوید: از نظر من اوکانر به همان خوبی مارک تواین از عهده‌ ادغام طنز و تراژدی به شکلی واقع‌گرایانه و با یک گویش کاملاً جنوبی برآمده است.

مجموعه کامل داستان‌های فلانری اوکانر با ترجمه‌ «آذر عالی‌پور» در ۸۹۶ صفحه و به قیمت ۵۵ هزار تومان توسط نشر آموت منتشرشده است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها