آبرسانی ۱۷۰ روستای لرستان در سال‌جاری

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) لرستان از آبرسانی ۱۷۰روستای استان در سالجاری خبر داد.

آبرسانی ۱۷۰ روستای لرستان در سال‌جاری

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه روستاهای آبرسانی شده دولت یازدهم 662 روستا بوده که در مقایسه با دولت دهم که 406 مورد بوده 63 درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: جمعیت روستاهای آبرسانی شده در دولت یازدهم ۲۶۳ هزار و ۱۵۳ نفربوده و این میزان در دولت دهم ۱٨۷هزار و ۷۶۳ نفر بوده که 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: رشد اعتبارات مصوب در دولت دولت یازدهم 2 میلیاردو 352 میلیون و 851 هزارریال بوده و این درحالیست که در دولت دهم این میزان اعتبار بسیار کمتر بود و این موضوع 240 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کاکاوند، تعداد روستاهای آبرسانی شده به صورت سیار با تانکر دولت یازدهم را 14 روستا و در دولت دهم 180 روستا اعلام کرد و گفت: با مقایسه این دو شاهد کاهش 93 درصدی خواهیم بود.

وی، افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی دولت یازدهم 5.95 درصد و در دولت دهم 3.5 درصد عنوان کرد و افزود: لوله‌گذاری(خط انتقال و شبکه) در دولت یازدهم 1200 کیلومتر بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان، میزان چاه‌های حفر شده(حلقه) در دولت یازدهم را 166 حلقه عنوان کرد و ادامه داد: برنامه امسال این است که 15 مجتمع آبرسانی ایجاد و جمعاً به تعداد 170 روستا با جمعیت ۴۲ هزار و ۷۱ نفر با اعتبار 90 میلیارد تومان را آبرسانی و شاهد جشن پایان آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار به عنوان اولین استان در کشور را باشیم.

کاکاوند گفت: جشن پایان آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

وی، عدم پرداخت 11 ماه حقوق آبداران و رانندگان تانکر به دلیل نبود نقدینگی، مطالبات تلنبار شده پیمانکاران و مراجعات روزانه آنها را از جمله مشکلات این شرکت دانست و گفت: لازم به توضیح است که تخصیص اعتبارات استانی شرکت در سال 94 (18 درصد) و در سال 95 تنها(15 درصد) بوده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها