قالیباف: حل مشکلات تهران در گرو مدیریت یکپارچه شهری است

شهردار تهران تاکید کرد که حل مشکلات اصلی کلانشهر تهران مستلزم وجود و اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری است.

قالیباف: حل مشکلات تهران در گرو مدیریت یکپارچه شهری است

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در آخرین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: درآمدهای پایدار و محیط زیست(آلودگی خاک و آب و هوا) به عنوان 2 مشکل اصلی شهر تهران تنها با مدیریت یکپارچه شهری حل و فصل خواهد شد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش من و مجموعه همکاران شهرداری تهران در 12 سال گذشته خدمت به شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی مادی و معنوی در پایتخت بود و سعی کردیم 3 رکن شهروندان، شهر و مدیریت شهری را در یک تعامل درست و مبتنی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار دهیم.
شهردار تهران با بیان اینکه امروز فلسفه وجودی شهرداری ها در کشور متحول شده، گفت: شاهد این مطلب نیز تغییر نگاه مردم به شهرداری، شورای شهر و مدیریت شهری است.
به گفته وی، تبدیل مجموعه مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی در خدمت مردم از دیگر موارد مورد توجه مدیریت شهری تهران در 12 سال گذشته بود.
وی خطاب به اعضای شورای چهارم شهر تهران گفت: مسئولیت ما تمام شد اما رسالت و هدف ما در تحقق مدیریت یکپارچه شهری تمام نشده است.

* تقدیم سند عملکرد شهرداری تهران به رییس شورا
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه 12 سال قبل نمیدانستم چه نهادی را تحویل گرفتم گفت: در آن زمان یک سند 2 خطی از ارزیابی و عملکرد شهرداری وجود نداشت و از همان موقع مدیریت دانش، سیستمی عمل کردن، هوشمندسازی ساختار و بحث شفافیت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: امروز سند تحویل و تحول شهرداری تهران برای تحویل به شهردار بعدی آماده شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه امروز این سند را تقدیم رییس شورا کردم گفت: این سند برای شهر یک ضرورت است چرا که بدانیم چه چیزی تحویل می دهیم و چه چیزی تحویل می گیریم.
قالیباف در پایان از تمامی نهادها و سازمان ها و به خصوص رهبر معظم انقلاب به خاطر نگاه ویژه ایشان به شهر تهران تشکر کرد.
به گفته وی، مجموعه بوستان ولایت به برکت وجود و راهنمایی های رهبر انقلاب احداث شد که 1500 هکتار فضای سبز را در اختیار مردم گذاشت.
به گزارش ایرنا، فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز به پایان رسید و قرار است فعالیت شورای پنجم از فردا - چهارشنبه - به صورت رسمی آغاز شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها