با علائم خفیف سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنید

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: هیچ ضرورتی ندارد افراد با علائم خفیف به بیمارستان مراجعه کنند و باید با استراحت در منزل، قرنطینه، رعایت بهداشت، مصرف مایعات و دارو‌های مسکن این دوره را طی کنند.

با علائم خفیف سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنید

دکتر شیخ‌زاده متخصص بیماری‌های عفونی گفت: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از بیمارانی که مبتلا به کرونا می‌شوند معمولا با علائم خفیف به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. این افراد با علائمی شبه آنفولانزا مثل درد بدن، بی اشتهایی و یا سرفه به این مراکز مراجعه می‌کنند، این علامت‌ها نشانه‌هایی نیست که ضرورت داشته باشد افراد به بیمارستان مراجعه کنند و با استراحت در منزل، قرنطینه، رعایت بهداشت فردی، مصرف مایعات و دارو‌های مسکن دوره بیماری طی می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: افراد مشکوک به ابتلا و دارای علائم حتی اگر می‌توانند، خود را در اتاق دیگری قرنطینه کرده و مرتبا دست خود را با آب و صابون بشویند. این افراد می‌توانند از دارو‌های معمول سرماخوردگی استفاده کنند. اما اگر افراد در بین این علائم، دچار تنگی نفس شدند به این معنا که در راه رفتن و در حالت نشسته احساس تنگی نفس دارند حتما به نزدیکترین مرکز درمانی معرفی شده برای معاینه بیماران کرونایی مراجعه کنند و یا با شماره‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تماس بگیرند.

دکتر شیخ‌زاده افزود: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان با علائم شدیدتری شامل تنگی نفس، سرفه‌های خشک زیاد، تب، بی حالی شدید، استفراغ‌های شدید که نمی‌توانند دارو‌های خوراکی را مصرف کنند نیز مراجعه می‌کنند. چنانچه سطح اکسیژن خون این افراد پایین باشد و طبق مشاهدات در تصاویر رادیولوژی مبتلا شدن به کرونا محرز شود، اقدامات بستری در بیمارستان انجام می‌شود. از این تعداد حدود ۴ تا ۵ درصد ممکن است بدحال‌تر باشند و به دلیل مشکلات حاد تنفسی در آی سی یو و بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها