ستاد مبارزه با کرونا با تعطیلی کارخانه‌های سیمان مارگون و یاسوج مخالفت کرد‌

ستاد مبارزه با کرونا در استان کهکیلویه و بویراحمد با تعطیلی دو کارخانه سیمان مارگون و دشتروم یاسوج مخالف کرد تا همچنان این دو کارخانه به فعالیت خود ادامه دهند.

ستاد مبارزه با کرونا با تعطیلی کارخانه‌های سیمان مارگون و یاسوج مخالفت کرد‌

روز گذشته گزارشی با عنوان « تعطیلی کارخانه سیمان مارگون در گروه تصمیم ستاد مبارزه با کرونا » بر روی خروجی قرار گرفت که بعد از آن معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از اعزام نماینده سازمان صمت، بهداشت و درمان و نماینده استانداری برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: در نشست ستاد مقابله با کرونا این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

برخی از ساکنان شهرستان مارگون می‌گویند: در سخت ترین شرایط مبارزه با کرونا هستیم و تمام امکانات و افراد برای حفظ سلامتی شهروندان باید بسیج شوند اما متاسفانه یکی از عمومی‌ترین مکان‌ها در معرض آلودگی، یعنی کارخانه سیمان مارگون با حضور روزانه بیش از 100 کامیون از شهرهای مختلف کشور هنوز تعطیل نشده است.

این افراد می‌گویند: روزانه تعداد زیادی کامیون از شهرهای مختلف کشور با هدف بارگیری سیمان در این محل جمع می‌شوند که در صورت ناقل بودن یک راننده بدون شک شاهد وقوع یک بحران هستیم زیرا در این کارخانه کارگران و کارکنان زیادی مشغول به کار هستند.

امروز نشست ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که بعد از آن حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تمام کارخانه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت‌های روزانه خود می‌پردازند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در خصوص حمایت از بنگاه‌های تولیدی در جنگ اقتصادی حال حاضر، اظهار داشت: براساس مصوبه نشست ستاد مبارزه با کرونا تمام کارخانجات استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارخانه سیمان مارگون و کارخانه سیمان یاسوج واقع در تنگاری دشت روم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم اکنون فعال هستند و حتی در این ایام واحد تولیدی الکل در شهرک صنعتی سرآبتاوه یاسوج که نیمه فعال بود، راه اندازی شده و بخش اعظمی از نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

صمیمی‌دوست ابراز کرد: کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی "سینره" تمام خط تولید خود را به سمت تولید ژل بهداشتی و ضدعفونی کننده برده و این محصولات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و بین داروخانه ها و مراکز نیازمند ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها