قلی‌پور: در خانه‌ با همسرم تمرین می‌کنم/ ووشو راه خود را پیدا کرده است

کاپیتان سابق تیم ملی ووشوی ایران گفت: امسال شرایط خاصی در کشور حاکم است و نوروزی به آن شکل وجود ندارد، شخصا با همسرم و در خانه تمرین می‌کنم.

قلی‌پور: در خانه‌ با همسرم تمرین می‌کنم/ ووشو راه خود را پیدا کرده است

حمیدرضا قلی‌پور کاپیتان سابق تیم ملی ووشوی ایران، درباره طی کردن روزهای قرنطینه‌ به خاطر ویروس کرونا و عید نوروز امسال گفت: همانطور که‌ می‌دانید به خاطر شرایط پیش آمده امسال نوروزی وجود نداشته و فکر می‌کنم ۳۸ یا سی و نهمین روزی است که شخصا در خانه نشسته‌ام.

او با ابراز ناراحتی از مسافرت رفتن برخی هموطنان در این روزهای حساس، فزود: شخصا برای حفظ سلامتی خود و هموطنان جایی نمی‌رویم و تمرینات خود را به همراه همسرم در خانه پیگیری کرده و TRX کار می‌کنیم اما می‌بینم کسانی را که علنا می‌گویند به مسافرت می‌رویم چون دوست داریم! همه باید به نوبه خود وظایفی را که داریم انجام دهیم و از خانه بیرون نرویم. کسانی که این کار را می‌کنند نه تنها به خود، بلکه در حق سایر هموطنان ظلم کرده‌اند.

قلی‌پور تاکید کرد: بهتر است همه ما انسان خوبی باشیم. انجام دادن چنین اقداماتی، نشانه یک انسان فهیم نیست!

کاپیتان سابق و پر افتخار تیم ملی ووشو ادامه داد: البته جایی هم هست که تنها به آنجا رفته و به تنهایی می‌دوم. کار خیلی خاصی در چنین شرایطی نمی‌توان انجام داد و تنها در حد اینکه آمادگی خودمان را روی ۴۰ یا ۵۰ درصد نگه داریم تمرین می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آینده ووشو را در نبود مهدی علی‌نژاد چگونه می‌بیند؟ اظهار کرد: واقعیت این است که من فکر نمی‌کنم دکتر علی‌نژاد به صورت‌ کامل ازخانواده ووشو جدا شود. هر دو (ووشو و مهدی علی‌نژاد) مدیون یکدیگر هستند. علی‌نژاد محبوبیتش را به خاطر ووشو دارد و ووشو هم موفقیت‌هایش را به مدیری چون علی‌نژاد مدیون است.

سانداکار سابق تیم ملی ووشو افزود: فکر می‌کنم جدا شدن مهدی علی‌نژاد از فدراسیون ووشو لطمه‌هایی به این رشته بزند اما یک امتیاز هم برای ووشو به شمار می‌رود. او اکنون سمت بالاتری دارد و می‌تواند از ووشو بیشتر حمایت کند. همانطور که وقتی داورزنی از فدراسیون والیبال به وزارت رفت، بیشتر بودجه‌ها برای والیبال بود.

قلی‌پور ادامه داد: البته از نظر من ووشو راه خود را پیدا کرده و دور شدن از موفقیت، برای ووشو سخت‌تر از هر چیز دیگری است. حتی اگر اردو هم نباشد و مربی بالای سر ملی‌پوشان نباشد، ورزشکاران ووشو تمرین می‌کنند.

دارنده مدال طلای ووشوی جهان، پس از خداحافظی از تیم ملی ووشو چند مبارزه را در سازمان MMA انجام داد که با برد به پایان رساند. او درباره مبارزات دیگر خود گفت: من دو مبارزه در MMA را انجام دادم که با برد پشت سر گذاشتم، اما یک مصدومیت از ناحیه زانو برایم پیش آمد که باعث شد ۸ تا ۹ ماه از شرایط مسابقه دور شوم. با سه سازمان بزرگ در MMA هم رایزنی کردیم تا قرارداد ببندم که با یکی از آن‌ها هم خیلی زیاد پیش رفتیم اما با شرایطی که کرونا پیش آورد، قرارداد من نهایی نشد.

قلی‌پور گفت: مبارزات همه کمپانی‌ها و سازمان‌ها لغو شده است و تنها یواف‌سی مبارزات خود را برگزار می‌کند که آن هم به‌ نظر من درست نیست. فعلا همه جا تعطیل است‌ و باید برای بعد از طبیعی شدن شرایط، برنامه‌ریزی کنیم.

او در پایان در مورد احتمال بازگشتش به‌ ووشو گفت: فعلا هیچ برنامه صد درصدی برای بازگشت به ووشو ندارم اما اگر شرایط فراهم باشد خودم را برای جهانی سال آینده آماده می‌کنم. فعلا هیچ برنامه صد درصدی ندارم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها