افزایش فروش اینترنتی کالا با شیوع کرونا

فروش اینترنتی کالا در شرایط شیوع کرونا می تواند کمک کننده اصناف مختلف باشد.

افزایش فروش اینترنتی کالا با شیوع کرونا

الفت‌نسب رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفتگویی تلویزیونی در خصوص فروش اینترنتی کالاها در شرایط بحران کرونا تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا فروش اینترنتی انواع کالاها حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص نوع کالاهایی که فروش اینترنتی بیشتری دارند افزود: بیشتر کالاهای تند و سریع مصرف، ارقام فروش اینترنتی را تشکیل می‌دهند.

الفت نسب با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار ظرفیت حمل و نقل برای فروش اینترنتی فروشگاه ها در پویش "از خانه بخریم" ایجاد شده است گفت: برخی ظرفیت‌های اینترنتی از طریق پست و برخی شرکت‌های انتقالی ایجاد شده است.

رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی افزود: برخی از فروشگاه‌ها در وب سایت در پویش از خانه بخریم ثبت نام کرده اند.در سایت بازارگاه ایران برخی وب سایت‌ها ثبت شده اند و قابل پیگرد هستند و اگر شکایتی هم باشد رسیدگی می‌شود.

وی گفت: این وب سایت‌ معتبر است و شکایات مردمی از آن قابل پیگیری بوده اما در برخی وب سایت ها که هیج مجوزی ندارند امکان کلاه برداری و متضرر شدن مردم وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی افزود: کل حجم خرده فروشی ما به صورت آنلاین ۱.۵ درصد است و پیش بینی ما ان است با ادامه بحران کرونا این عدد به ۲.۵ درصد برسد.

الفت نسب تاکید کرد: باید زیر ساخت‌ها را برای فروش بیشتر تمام فروشگاه‌ها که کار آفلاین انجام می‌دهند و در این روزها متضرر شده اند را فراهم کنیم.

در ادامه زندی رئیس مرکز اصناف وزارت صمت در ارتباط تلفنی با اشاره به کاهش فعالیت ۸ هزار صنف مختلف با شیوع کرونا گفت: برخی از این اصناف هم به طور کلی در این ایام تعطیل شده اند که فروش اینترنتی می‌تواند در این شرایط کمک کننده باشد.

او با بیان اینکه سایت‌های فروش باید مجوز داشته باشند، افزود: سایتی که نماد دارد و ثبت شده است؛ مردم می‌توانند از این سایت‌ها بدون نگرانی خرید کنند و شکایت‌ها از طریق اتحادیه رصد و بررسی می‌شوند.

زندی گفت: هر کسب و کاری نخست باید پروانه کسب داشته باشد بعد مجوز فروش اینترنتی را کسب کند.هم اکنون۱۳۳۰ پروانه کسب اینترنتی از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است.

در ادامه رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی هم در ارتباط تلفنی گفت: خرید بخش زیادی از مایحتاج مردم از طریق فضای اینترنتی انجام می‌شود.

وی افزود: سطح پرونده‌های تخلف خریدهای اینترنتی خیلی کمتر از پرونده‌های فضای مجازی است، اما مردم باید مواظب باشند.

رایگانی گفت: ارسال جنس تقلبی یا دریافت پول بدون ارسال جنس، از جمله تخلفات انجام شده است. طبق ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیک، اگر تامین کننده به دلایلی همچون عدم موجودی کالا نتواند تعهدات را انجام دهد باید مبلغ دریافتی را برگرداند.

وی افزود:مردم در خرید اینترنتی شماره تلفن فروشنده، سایت ارائه دهنده خدمات و اصالت کالا را بسنجند و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که مجوز فروش اینترنتی کالا را داشته باشند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران
    0

    من چند روزه از سایت پیکسل خرید کردم چه فایده وقتی تحویل نمیدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها