کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند؛ کاهش دما در نیمه شرقی کشور

حقیقت گفت: به کشاورزان مناطق غربی توصیه می‌شود که تا قبل از بارش باران نسبت به کوددهی مزارع گندم اقدام کنند.

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند؛ کاهش دما در نیمه شرقی کشور

مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی از فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های آینده در مناطقی از زاگرس و مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه از بعدازظهر جمعه سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود، افزود: با ورود سامانه جدید بارشی احتمال بارش باران در مناطق غربی و مرکز کشور وجود دارد.

حقیقت ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق غربی کشور توصیه می‌شود که اگر گندم تولیدی آن‌ها نیاز به کود دارد، تا قبل از آغاز بارش‌ها کودپاشی را انجام دهند‌.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به گلخانه‌داران اظهار کرد: با توجه به آنکه این سامانه بارشی وزش باد هم به دنبال دارد، از این رو به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

کاهش دما در مناطق شرقی کشور در راه است

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه طی روز‌های آتی دما در مناطق شرقی کشور قدری کاهش می‌یابد، بیان کرد: با توجه به کاهش دمای صبح گاهی به کشاورزان این مناطق توصیه می‌شود که مراقب محصولات تولیدی خود بویژه دام‌ها و احشام باشد تا از این حیث آسیبی به محصولاتشان وارد نشود.

به گفته حقیقت، با وجود سرمای هوا در مناطق جنوبی کشور طی روز‌های اخیر خوشبختانه به سبب اطلاع رسانی مناسب آسیبی به محصولات تولیدی وارد نشد.

او با اشاره به اینکه از روز جمعه در مناطق جنوبی کشور روند افزایش دما را خواهیم داشت، بیان کرد: بر این اساس محلول پاشی و سم پاشی باغات پسته و عملیات هرس بهتر است در ساعات روز انجام شود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و شرایط مساعد اقلیمی در صورت مدیریت صحیح مزارع و باغات کمبود آب در سال زراعی ۹۸_۹۷ نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها