قرنطینه ۵۳۶ تبعه هندی در قم / استرداد تمام اتباع خارجی به ‌وطن خودشان‌

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان حضور ۵۳۶ نفر تبعه هندی در قم که در ۲۸ نقطه شهر در مهمان‌پذیرها پراکنده بودند، گفت: این افراد را در ۴ نقطه اصلی آوردیم و توصیه کردیم در همان محل اسکان‌ها و هتل‌ها مستقر شوند.

قرنطینه ۵۳۶ تبعه هندی در قم / استرداد تمام اتباع خارجی به ‌وطن خودشان‌

بیژن سلیمان پور در خصوص حضور افراد خارجی در قم با توجه به شیوع ویروس کرونا و گمانه‌زنی‌های مختلف که در مورد این افراد وجود دارد، اظهار داشت: بخشی از اتباع خارجی از سال‌ها قبل برای تحصیل و تعدادی نیز برای سایر فعالیت‌ها در استان قم مستقر هستند که در خصوص حضور این افراد در کشور و استان مشکلی نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مسئله حضور اتباع خارجی که مقیم نبوده و به‌عنوان زائر و مسافر به استان آمده‌اند را موردتوجه قرارداد و گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان قم بلافاصله در کنار سایر مسائل موضوع اتباع را در استان موردبررسی قرار داده و ساماندهی و خروج اتباعی که برای زیارت و گردش به استان سفرکرده‌اند را در دستور کار قراردادیم، مقرر شد بر اساس قوانین و مقررات این افراد از استان خارج شوند.

وی ابراز کرد: در وهله نخست موفق شدیم اتباع سایر کشورها را از کشور خارج کنیم اما مشکل اصلی اتباع هندی بودند که شامل 1123 نفر تبعه هندی قبل از اعلام نتیجه مثبت ویروس کرونا در قم می‌شدند.

سلیمان پور عنوان کرد: از طریق دفتر امور خارجه مستقر در قم، نهادهای فرادستی و مراجع ذی‌صلاح کارهای زیادی در این رابطه انجام شد، درنهایت از این تعداد روز 20 اسفندماه 98 نفر، 22 اسفند 100 نفر، 24 اسفند 98 نفر، 28 اسفند 68 نفر و امروز 260 نفر از اتباع هندی را از استان قم خارج کرده و به مقصد کشور خودشان بازگردانده شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان حضور 536 نفر تبعه هندی در قم که در 28 نقطه شهر در مهمان‌پذیرها پراکنده بودند، تأکید کرد: این افراد را در 4 نقطه اصلی آوردیم و توصیه کردیم در همان محل اسکان‌ها و هتل‌ها مستقر شوند و از حضور در شهر و تردد غیر ضرور به جد خودداری کنند که با هماهنگی‌های بین بخشی این کار به‌خوبی انجام شد.

وی مطرح کرد: هم‌اکنون 90 نفر تبعه هندی در سطح شهر به‌صورت پراکنده داریم که مقرر شد این افراد نیز در 4 هتل و مرکز اقامتی مستقر شوند، با استقرار این اشخاص به یک شرایط مطلوب می‌رسیم.

سلیمان پور در پایان خاطرنشان کرد: این افراد در مکان‌های مشخص‌شده تحت نظارت بوده و همچون شهروندان قمی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند تا این وضعیت را مدیریت کنیم و تلاشمان این است که همه این افراد به وطن خودشان برگردند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها