ربیعی: ادارات و فعالیت‌های اقتصادی تا ۱۵ فروردین تعطیل می شود

سخنگوی دولت گفت: امروز با دستور رییس جمهوری؛ دولت، ادارات و فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد خاص و حساس تا ۱۵ فروردین تعطیل اعلام می‌شود که لیست آن را وزارت بهداشت ارائه کرده و با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد.

ربیعی: ادارات و فعالیت‌های اقتصادی تا ۱۵ فروردین تعطیل می شود

«علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت گفت: امروز با دستور رییس جمهوری؛ دولت، ادارات و فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد حساس تا ۱۵ فروردین تعطیل اعلام می‌شود و سخت گیری بیشتری برای مراکزی که باز خواهد بود خواهیم داشت که لیست آن را وزارت بهداشت ارایه کرده و با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما با تصمیمی که در ستاد گرفتیم ادارات را تعطیل اعلام کردیم مگر در مواردی خاص با حضور حداقل هایی در ادارات حضور خواهند داشت که این حداقل ها بعضی ها به شکل دورکاری است. البته این تعطیلی که برای ادارات اتخاذ کردیم و مدیریتی که روسای سازمان ها خواهند کرد به هیچ وجه اقتصاد کشور آسیب نخواهد دید.

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز وزیر بهداشت گزارشی را ارایه کردند که موج اول بیماری را کنترل کرده‌ایم و به آن مسلط شدیم، در برخی از شهرها ورودی و خروجی بیماران به یک تعادلی رسیده است. تخت‌های خالی هم داریم و این نشان می‌دهد که ما موج اول این بیماری را کنترل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث این بود که ممکن است موج دوم این بیماری را داشته باشیم، ادامه داد: متاسفانه برخی هموطنان به توصیه‌های بهداشتی توجه نکردند که ممکن می‌شود سطح تماس بیشتری را داشته باشند و شیوع و موج دوم این بیماری را ایجاد کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پس از این گزارش رییس جمهوری ابلاغ کردند که سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع خواهد بود. این که چه کسانی برای چه کارهایی می توانند از شهرهایشان خارج شود آیین نامه آن در وزارت کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد.

ربیعی با بیان این که سفرهای جدید را ممنوع اعلام می‌کنیم، گفت: از همه مردم می‌خواهیم در این زمینه همکاری کنند. آمار نشان می‌دهد در جایی که سفر صورت گرفته در آنجا موج جدیدی از بیماری اتفاق افتاده است.

وی گفت: هیات وزیران از همه کسانی که به سفر می‌روند توصیه می کند که بازگشت خود را طوری تنظیم کنند که بازگشت آن‌ها به روزهای آخر نرسد که موجب نشود این تجمع ایجاد شود. توصیه می‌کنیم به افرادی که به سفر رفته‌اند از همین امروز برای بازگشت خود برنامه ریزی کنند.

ربیعی با تاکید بر این که این تصمیم سخت‌گیرانه است گفت: ممکن است تعدادی از مردم را ناراضی کند اما ناچاریم برای سلامت مردم و حفظ جان آنها تصمیمات سخت‌گیرانه بگیریم و تخلف از این دستور قوه قضاییه بررسی می کند و جرایم خاص تخلف را خواهد داشت البته نیروی انتظامی هم پیشگیری و اقدام خواهد کرد.

وی با بیان این که تصمیم دیگر ما در جلسه گزارشی از تصمیمات قبلی دولت در خصوص تعطیلی مراکز تجمعی و ادارات بود گفت: بازارها و مراکز تفریحی تجمعی و اصناف را تعطیل کردیم. تاکید ما بر این بود فقط مراکزی که خرید روزمره مردم و کالاهای غذایی و خوراکی است باز بمانند.

سخنگوی دولت یادآور شد: گزارشی که وزیر صمت در جلسه هیات دولت ارایه کرد ما حتی بیش از سال گذشته واردات صورت دادیم و تولیدات داخلی را خرید کردیم و برای چند ماه آینده هیچ نگرانی نداریم حتی برای خرید زیادی مردم هم نگرانی نداریم. توصیه می‌کنیم مردم در کمال آرامش و اطمینان خریداری کنند. امروز رییس جمهور تاکید کردند جاهایی که مرتبط با زندگی روزمره مردم هستند اگر لازم هست سه شیفت کار کنند و در کنار آن مراکز خرید سه شیفت کار کنند.

ربیعی در ادامه به تجمع در پارک ها اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز گزارشی شد که تجمعات و حضورها در پارک‌ها وجود دارد و عده ای روال عادی دور دور خود را می کنند و تجمع می کنند که حتما تصمیمات سخت‌گیرانه در این زمینه اتخاذ خواهد شد و امسال به طور قطع ۱۳ بدر سال‌ قبل را نخواهیم داشت و تمام مراکزی که تجمع خواهد بود ممنوع است و جلوگیری خواهد شد. اگر به همین شکل ترددهای غیرضروری در سطح شهر صورت بگیرد حتما تصمیمات سختگیرانه جدی تری در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در ادامه به بحث غربالگری در دولت اشاره کرد و گفت: هیت وزیران بر طرح غربالگری تاکید دارد. براساس طرح غربالگری افرادی که مبتلا به کرونا هستند دارند شناسایی می‌شوند. با تمهیداتی که وزارت ارتباطات اندیشیده حرکت این افراد شناسایی می‌شود که به کجاها می روند. امروز ابلاغ شد افرادی که مشکوک هستند یا مبتلا به کرونا هستند اعمال قانون خواهند شد و قرنطینه خواهند شد که این قرنطینه در صورتی که بیماری آنها بسیار شدید نباشد در منزل خود یا نقاهتگاههای وزارت بهداشت و درمان خواهد بود که باید ۱۵ روز خود را بصورت قرنطینه سپری کنند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ایثارگر محمد رضا شفیعی
    0

    بزرگان، اساتید، مصلحت اندیشان، ساز را از سر گشاد نزنید اگر خردمندانه به این موضوع که جهانی را تسلیم کرده تماشا کنیم تنها راه رهایی رسیدن گرما است لذا یکباره همانند چین ویروس را مهار کنیم تسلیم نمی‌شویم دست خدا بالاترین دستهاست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدواندا.خودت.رحم.کن..

  • باربری
    0

    در 15 روز آفای عزیز 9 روز تعطیل رسمی ادارات است 6 روز نیمه تعطیل با مردم رو راست باشید آقای ربیعی

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب سخنگوی دولت بی تدبیری وناامیدی تا کی میخواهید به این ملت شریف ایران که 41سال هستش به تمام سازهای شما رقصیدیم دوروغ وجفنگیات بگویید چرا از خدا شرم نمیکنید لااقل از شهدا وخانواده شهیدان شرم کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها