قیمت طلا هم گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۶۲۴ دلار و ۱۸ سنت رسید.

قیمت طلا هم گران شد

در حالی که اظهارات امیدوارکننده قانونگذاران امریکایی در خصوص تصویب بسته محرک اقتصادی پیشنهادی دولت ترامپ برای مقابله با تاثیرات کرونا موجب تقویت احساس سرمایه گذاران شده، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی حدود ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۶۲۴ دلار و ۱۸ سنت رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت طلا تا ۱.۶ درصد رشد داشت و به بالاترین رقم از ۱۲ مارس یعنی ۱۶۳۵ دلار و ۷۹ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در جلسه قبل بیش از ۳ درصد جهش داشت.

قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۶۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه آمریکایی گفتند در حال نهایی کردن بسته محرک اقتصادی ۲ میلیارد دلاری جهت محدود کردن تبعات منفی اقتصادی ویروس کرونا هستند.

در حالی که ظاهرا کنگره به تصویب بسته محرک اقتصادی نزدیک شده، پس از رشد قابل توجه شاخص های بورس وال استریت در جلسه گذشته، امروز شاخص ها در بازارهای بورس آسیا روند رشد خود را ادامه دادند.

در همین حال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که آمریکا ممکن است به مرکز جهانی شیوع ویروس کرونا تبدیل شود. هند هم یک قرنطینه ۲۴ ساعته سراسری را در دومین کشور پرجمعیت جهان اعلام کرده است.

شمار کشته های ویروس کرونا در ایتالیا در طی ۲۴ ساعت گذشته رشد قابل توجهی داشته و امیدها به مهار ویروس در این کشور را بار دیگر تضعیف کرده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از ۴۲۲ هزار نفر رسیده است. فعالیت های اقتصادی در ماه مارس از استرالیا تا ژاپن و از غرب اروپا تا آمریکا به شکل بی سابقه ای متوقف شده است.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها