خسارت ۳۶۳ میلیاردی سیل به مزارع و باغات جنوب بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سیل روزهای اخیر به هر حال آسیب های زیادی به همراه داشت که ٨١٠ هکتار باغاتِ مرکبات و زیتون در شهرستان جم بر اثر تگرگ آسیب دید.

خسارت ۳۶۳ میلیاردی سیل به مزارع و باغات جنوب بوشهر

محمدتقی منوچهری در گفت وگویی با اشاره به وقوع سیلاب و بارش شدید باران و تگرگ در جنوب بوشهر عنوان کرد: همچنین ٨١٣ هکتار زراعتِ گندم و جو دیم به ارزش حدود ٧ میلیارد ریال بر اثر آسیب دیده اند، و در حوزه دام و طیور هم ١۶٠ دام سبک، ٢۵٠ قطعه مرغ بومی، و ١٠ تن علوفه به شکل صد در صد خسارت دید که حدود ٣.۵ میلیارد ریال ارزش داشته است. در مجموع ۳۶۳ میلیارد ریال به مزارع و باغات ما در جنوب استان بوشهر خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: توصیه ما به باغدارانی که در شهرستان جم خسارت دیده اند این است که حتما عملیات تغذیه و آبیاری را به صورت مرتب و منظم انجام بدهند تا رشد مجدد تسریع شود.

این مسئول تاکید کرد: اقدامات بسیاری صورت گرفته است، اما حتما باید محصولات کشاورزی بیمه شوند چون در حال حاضر تنها حامی و کمک رسان بخش کشاورزی در موارد خطر بیمه است و هیچ محل دیگری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: تاثیر دیگر سیل بر روی ملخ ها است که در این مقطع به ما کمک کرد و باعث شد در ارتفاعاتی که ملخ ها تخم ریزی کرده اند، خاک شسته شود و این تخم ها از زیر زمین به روی خاک بیایند و آفتاب بخورد و دیگر موجودات زنده از آن تغدیه کنند.این فرآیند باعث از بین رفتن ملخ ها می شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها