رییس قوه قضاییه:

واردات بی‌رویه از موانع جدی جهش تولید است

رییس قوه قضاییه گفت: واردات بی‌رویه یکی از موانع جدی برای رونق و جهش تولید است و به طور حتم این مساله باید در دستور کار بخش‌های نظارتی قرار گیرد و دولت پیگیری جدی داشته باشد.

واردات بی‌رویه از موانع جدی جهش تولید است

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» در جلسه با معاونان در خصوص تحقق شعار سال، افزود: سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور دنبال کنند که شاهد واردات بی‌رویه در کشور نباشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موانع جدی برای تولید، بوروکراسی است. باید کاری کنیم که نظام اداری پیچیده‌ای که تولید کننده را دچار مشکل می‌کند کنار گذاشته شود و امر کارآفرینی و تولید باید تسهیل شود.

رییسی تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری در ارتباط با جهش تولید، بخش‌های نظارتی در دستگاه قضایی با همکاری دستگاه‌هایی که در این میدان مسوولیت اصلی را بر عهده دارند، یعنی دولت، کار را دنبال کنند به نحوی که در همین ابتدای سال آثار اجرای این شعار و عملیاتی شدن آن هم برای مردم و هم مسوولان روشن باشد.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در سال گذشته چند اَبَربدهکار بانکی را پای میز محاکمه آوردیم و قبل از اینکه در دادگاه محکومیت پیدا کنند، اول پول‌ها و اموالشان توسط قضات گرفته و به بانک‌ها مسترد شد. این نکته مهمی است برای بانک‌ها که تسهیلات به سراغ تولید کننده برود نه افرادی که بخواهند دلالی و سوداگری کنند.

وی افزود: عزیزان ما مشکلات جدی در بانک‌ها داشتند و می‌گفتند میزان بالایی از پول‌ها دست افرادی است که حاضر نیستند پَس بدهند، با پیگیری دستگاه قضایی این کار انجام شد. نباید به جای اول بازگردیم، باید تلاش شود این پول‌ها به سمت تولید، رونق تولید و جهش تولید برود.

رییسی همچنین در ارتباط با موضوع کرونا گفت: در روزهای اول مساله ماسک، کالای پزشکی و مواد ضدعفونی کننده موجب گله‌مندی مردم بود. همه بسیج شدند و مردم به میدان آمدند، برخی کارخانه‌ها فقط برای تولید ماسک خط تولید خود را تغییر دادند. اکنون وضعیت با روزهای آغاز مشکل کرونا قابل قیاس نیست.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این بسیج که مردم پای کار آمدند کمبود این کالا وضعیتش متفاوت و در خیلی حوزه‌ها مرتفع شده است. کرونا مثال روشنی است که می‌توانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در جهت رفع مشکلات آن‌ها را به کار بگیریم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سلام محمد
    0

    خداکنم که این بار چند جمله را بخانید بی گنا کامیوم من ف وختن حکم در دستم کجا بروم ای خدا این عدالت هست چند با شمار دادم نوشتم کسی بدادم ن سید ای کسی اینها می بینی ت ا خدا رسانی کن

  • د
    0

    جناب رعیسی غزه بدرد ما نمی خورد ع اق نمی خورد من یک جانبازم عراق یا عرب فرق نمی کند هشت سال دور ما خط کشیدن هزاران شهید کشته از ما گرفتن ول کنید بابا مردم ما کشنه هست مگر انها به ما کمک می کنند

  • محمد
    0

    سلام ایا دادگاهای یاسوج جز کشور نیست چرا کامیون حکم د دستم شمار دادم نمی دهند کجا بروم ۰۹۱۷۷۳۸۷۲۲۰ خدایا ما رمضان شما دست کار حق من خانودم شوید نان ندارم دیگر اگ مریض شدیم کجا برویم یازد نفر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها