منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبر فوری:

نظام مالیاتی باید به نفع تولیدکنندگان و به ضرر سرمایه‌های غیرمولد شود

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم می‌گوید: نظام مالیاتی باید به نفع تولید و به زیان حرکت‌های سوداگرانه و سرمایه‌های غیرمولد باشد و اولویت اصلی ما این است که هرآنچه انجام می‌دهیم باعث رونق تولید شود.

نظام مالیاتی باید به نفع تولیدکنندگان و به ضرر سرمایه‌های غیرمولد شود

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبر فوری در محل دفتر اصفهان، از چگونگی حضورش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اصفهان و برنامه هایش برای مجلس آینده می گوید.

خبر فوری : راهکار شما به عنوان یک اقتصاددان برای تغییر در روند فعلی عملکردهای نمایندگان و خلاءهای موجود در مجلس چیست؟

طغیانی: معمولا در هر دوره ای از انتخابات یک مسئله ای مهم می شود، دهه هفتاد مسائل سیاسی و فرهنگی، دهه هشتاد مسائل عدالت و... و در این دوره فضای اقتصادی غلبه پیدا کرده است.

کاندیداها در بحث اقتصادی معمولا در ایام انتخابات وارد یکسری شعارها و مطرح کردن برنامه هایی در حوزه اقتصاد می شوند که همیشه هم پایه ثابت همه نماینده ها و شعارهایشان بوده است اما نکته ای که وجود دارد این است که همیشه سراغ ثمره ها رفته اند و هیچ گاه به سمت ریشه ها و حل مشکلات به صورت اساسی نمی روند.

اگر ریشه ها را حل نکنیم این ثمره ها که مانند پرداخت همین یارانه های معیشتی است مدت زیادی باقی نمی ماند و تورم و گرانی به عنوان یک ریشه آنها نابود می کند، مصداقی که برای پی بردن به اهمیت این قضیه می توان بیان کرد بهترین ضریب جینی سی سال اخیر است که ما در سال 89 با اجرای طرح تحول اقتصادی دیدیم ولی چون تورم حل نشده بود دوباره وضعیت به حالت قبلی بازگشت پیدا کرد.

خبر فوری : مهم ترین موضوعاتی که مجلس یازدهم باید به دنبال آن باشد؟

طغیانی: خلق پول بانکی، کسری بودجه دولت، نوسانات نرخ ارز اینها مواردی است که مهمترین و جز ریشه ها هستند، اما قبل از پیگیری و حل این مشکلات باید سازوکار مجلس با تعارض منافع حل شود؛ که اگر حل نشود برای اصلاح هرکاری اگر وارد حوزه ای بشویم منافع عده ای درگیر می شوند و اگر بخواهیم مسائل ریشه ای و اقتصادی را حل کنیم لازمه آن این است که منافع حل شود.

معتقد هستیم که نظام مالیاتی باید به نفع تولید و به زیان حرکت های سوداگرانه و سرمایه های غیرمولد باشد و اولویت اصلی ما این است که هرآنچه انجام می دهیم باعث شود تولید رونق بگیرد و با این کار اگر مشکل اصلی را رکود بگیریم و کلید واژه حل آن رونق تولید بدانیم حالا باید قوانین و مقررات را بر این اساس اصلاح کنیم.

متاسفانه نظام بانکی ما رونق بخشی تولید نمی کند و رونق بخشی به سوداگری می کند چون بانک ها خودشان را در میدان اقتصاد کشور نمی ببینند و این همان چیزی است که این مشکلات را به وجود می آرود.

اگر نظام بانکی، ساختاربودجه کشور و نظام مالیاتی اصلاح نشود اگر این ها حل نشود وارد آن 80 درصد کاری شده ایم که اثربخشی 20 درصدی دارد و به نظر بنده اگر آن 20 درصد کاری را انجام دهیم که اثرگذاری آن 80 درصد است در آینده خیلی نزدیک به اثرگذاری بیشتری روی کارها می رسیم و وقت را صرف کارهای کوچک نکرده ایم.

ادامه این گفتگو را می توانید در ویدیو زیر مشاهده کنید.

1

حجم ویدیو: 24.35M | مدت زمان ویدیو: 00:20:24 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها