اختصاص ۵.۵ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی مرکز رویان لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان گفت: در سفر اخیر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به لرستان مبلغ ۵.۵ میلیارد برای راه‌اندازی مرکز رویان لرستان اختصاص داده شد.

اختصاص ۵.۵ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی مرکز رویان لرستان

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، علی نادر دهقانی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل جهاد دانشگاهی در لرستان روی چند نکته تاکید کردیم، اظهار داشت: سازمانی می خواستیم که در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد و در تراز آرمان هایی باشد که روی آنها تاکید شده است؛ سازمانی بانشاط، پویا، خلاق و نقش آفرین در توسعه.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک اداره نبودیم، دنبال یک سازمان جهت ساز و نقش آفرین در توسعه بودیم، تصریح کرد: دنبال سازمانی بوده ایم که تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و جهادگر مورد نظر رهبری در دستور کارش قرار بگیرد.

برنامه ریزی علمی در کنار مدیریت جهادی عامل اجرای کارهای نشدنی است

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان با تاکید بر اینکه به دنبال سازمانی بودیم که خلاق باشد و افق های نوینی را فراروی کشور قرار دهد، افزود: دنبال سازمانی بوده ایم که در آن نیروهای وفادار، متعهد، انقلابی و معتقد به آرمان های نظام تربیت شود.

دهقانی با اشاره به اینکه نمی توانیم در وضعیت کنونی متوقف شویم و دنیا به سرعت حرکت کند، باید پیشرفت کنیم، گفت: برنامه ریزی علمی در کنار مدیریت جهادی و اخلاق و روحیه انقلابی عامل اجرای کارهای مهم و انجام نشدنی است.

وی با بیان اینکه باید سازمان توسعه برای پیشرفت استان شکل بگیرد، به این معنی که یک حرکت نرم افزاری برای پیشرفت شکل بگیرد، تصریح کرد: نباید در انظام اداری و سیاسی کشور اخلال وجود داشته باشد، فساد باید برچیده شود و جهاد دانشگاهی خود را مسئول می داند در هرجا اخلالی وجود داشت وارد شود و کمک کند.

سالانه ۲۵۰۰ نیروی متخصص در جهاد دانشگاهی تربیت می شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان با اشاره به اینکه در شهرستان کوهدشت که یکی از شهرستان های با آمار بیکاری بالا است، ۶ هکتار گلخانه هیدروپونیک در دست اجرا داریم، گفت: این گلخانه با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد تومان در حال اجرا است.

دهقانی یادآور شد: در سفر اخیر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به لرستان مبلغ ۵.۵ میلیارد برای راه اندازی مرکز رویان لرستان تصویب شد.

وی با بیان اینکه مجتمع تحقیقات و فناوری را در استان راه اندازی کرده ایم و ۴۰ گونه گیاهی در معرض انقراض در آن مرکز کشت می شود که قابلیت کشت در گلخانه خواهند داشت، یادآور شد: نباید ذخایر گونه های گیاهی را از دست بدهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان ادامه داد: ۲۰۰۰ دانشجو در کانون های دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه فعالیت دارند و سالانه ۲۵۰۰ نفر در آموزش های کوتاه مدت این نهاد به عنوان نیروی متخصص تربیت می شوند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها