احتمال بارش ۵۰ میلیمتری در قم/ وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت

اداره کل هواشناسی استان قم از بارش شدید باران طی ساعات آینده در قم خبر داد و گفت: میزان بارش باران در شهر قم حداکثر ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

احتمال بارش ۵۰ میلیمتری در قم/ وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان قم اعلام شده است: طی ساعات آینده در قم شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات همراه با کاهش دما و دید افقی خواهیم بود که به صورت موقت وزش باد شدید در قم رخ خواهد داد؛ سرعت باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

در این اطلاعیه آمده است: بارش‌ها در شهر قم حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر است و بارش حداکثر ۵۰ تا ۷۰ میلیمتری در سایر مناطق به ویژه جنوب و غرب استان و بارش حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری برف در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

هواشناسی قم در این اطلاعیه تأکید کرد: بر اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید، سرمازدگی باغات، آسیب به سازهای غیرمقاوم در برابر باد وجود دارد.

همچنین به مدیریت سدها و آب بندها توصیه شده تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و حفاظت از سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر باد را اتخاذ کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها