عبدی: عذرخواهی «امیرحسین رستمی» از صد تا نقد علیه سیستم بدتر بود

عباس عبدی در یادداشتی نوشت: از سلبریتی‌ها برای هیچ حکومتی آب گرم نمی‌شود. کار چندانی هم با این افراد نمی‌توان کرد و در نهایت با یک توبه صوری که صدبار از کار اولیه آنها عوارض بدتری برای سیستم دارد، راضی می‌شوند.

عبدی: عذرخواهی «امیرحسین رستمی» از صد تا نقد علیه سیستم بدتر بود

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با عنوان «به گذشته بنگرید» نوشت: این روزها دو اتفاق جالب در صداوسیما و فضای مجازی رخ داده که عبرت‌آموز است. مورد اول یک بازیگر تلویزیون را در برنامه‌ای زنده می‌آورند که ناگاه در باره کرونا سخنان خارج از چارچوب می‌زند و فوری برنامه قطع می‌شود!! بعد هم آن فرد عذرخواهی می‌کند ( اینجا ببینید ) و عذرخواهی او نیز از صد تا نقد علیه سیستم بدتر بود.

سپس یک بازیگر دیگر که پیش‌تر جزو مبلغان ارزش‌های رسمی بوده، فیلم بسیار ساده و کوتاهی را در فضای مجازی پخش می‌کند که به نوعی تعریض به شعار سال محسوب می‌شود و مورد هجوم قرار می‌گیرد و ظاهراً احضار و به قولی بازداشت شده است. احتمالاً یکی دو روز دیگر نیز او با عذرخواهی مشابه سروته قضیه را هم می‌آورد. در هر دو مورد طرفداران ساختار هم چوب نقد را می‌خورند و هم چوب عذرخواهی را!!

ریشه این فلاکت و بدبختی رسانه‌ای کجاست؟ از زمانی آغاز شد که ارزش‌های رسمی فاقد افراد مرتبط و تأثیرگذار جهت دفاع از آنها شد. تأیید ارزش فرهنگی و سیاسی را نباید از زبان ورزشکار و هنرمند گرفت. نه تنها اعتبار ندارد، بلکه چون القایی است و متناسب نان به نرخ روز خوردن گفته می‌شود، یک روز دیگر هم که فضا عوض شود سخن دیگری خواهند گفت.

در حقیقت این وضعیت محصول آویزان شدن نهادها و طرفداران ارزش‌های رسمی به نیروهایی است که اصولاً حرفه‌ای این کار نیستند و صلاحیت لازم برای ورود در این عرصه را ندارند. بدترین نمونه آن را در جریان تتلو دیدیم و اینها نیز عوارض کوچک‌تر آن است.

هنگامی که کنشگران و صاحب‌نظران اصلی حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد حذف شوند، چاره‌ای جز آویزان شدن به سلبریتی‌های بی‌ارتباط با این موضوعات ندارند، ولی این طناب پوسیده و کم‌تحمل‌تر از آن است که بتوان این بدن سنگین را به آن آویزان کرد.

بهتر است به این افراد ناسزا نگویید. قدری به گذشته خود بنگرید، آن را نقد کنید و تغییر مسیر دهید. از سلبریتی‌ها برای هیچ حکومتی آب گرم نمی‌شود. کار چندانی هم با این افراد نمی‌توان کرد و در نهایت با یک توبه صوری که صد بار از کار اولیه آنها عوارض بدتری برای سیستم دارد، راضی می‌شوند، مثل توبه تتلو که زمانی حسرت چنین توبه‌ای را می‌خوردند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    هرکس در این مملکت فکر میکند که باید یه جوری دیگران را که کمتر توجیه هستند روشن کند رستمی هم یکی از آنها.شاید فهمید وقتی رییس یک خانواده نمیتواند خانواده خودش را توجیه کند که نباید به مسافرت رفت چطور یک دولت و نیروهای بازدارنده با چه نیروی قهری یک شهر مذهبی را قرنطینه کنند اگر شدت داشته باشند میشوند دیکتاتور.و اگر نرمش داشته باشند میروند زیر تیغ انتقاد هزاران رستمی.رستمی دستان بباید!

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      آقای رستمی حرف بدی نزد راست می گفت این سوالهای هرایرانی است که اززبان ایشان پرسیده شد مسئولین که اصلا اظهارنظرنمی کنندبازهم گلی به گوشه جمال این جوانها

  • بنده خدا
    0

    سلبریتی فشح جدیدی است که در مورد بازیگری که:-) خوشتان نیاید از این کلمه استفاده می کنید؟تعجب آور است جدیدا صدا و سیما می گفت سیاستش شفاف است و نظرات موافقان و مخالفان انتخابات را نشان می داد حالا آقای رستمی حرف جدیدی نزد ،سوال همه ی مردم را گفت اولین کرونایی که معرفی شد معلوم شد نه چین رفته ونه با کسی که از چین آمده باشد برخورد نداشته است در نتیجه می توان گفت نفر اول کرونا ی ایران ایشان نیستند ،درست است که کیت تشخیص نداشتند البته فکر کنید باور کردیم ولی سیتی اسکن که می توانستند انجام دهند.

  • ازاد
    0

    اسم اون عوضی را نیاو رید دلقک راچه دخالت در امور سیاسی. ومملکت داری و بعضی ازسیلبرتیها بهتر است اگر توانستند حریم خوانوادشأن را حفظ کنند

  • عباس
    0

    عبدی جان سرتو از لاکت بیار بیرون داداش تا مخت نپوسیده در این چهل سال فقط جریان ارزشی از سلیبریتی ها استفاده ابزاری کرده دادش؟ مطمئنی؟ حالا خوبه همین یه دونه تتلو رو شما گذاشتید تو دامن رئیسی که بتونی برای اراجیفت مثال بزنی؟ یعنی اصلاح طلب ها هیچ موقع برای تبلیغ خودشون این کار نکردند؟؟؟؟ اصلا شما خودتون استاد استفاده از بازیگر و خواننده اید؟ اتفاقا انتخاب هاتون خیلی بهتر از اصولگرا هاست اگر یه همچین مواردی هم تو ذوقتون می خوره به خاطر اینکه می بینید از کسانی که خرجشون کردید رکب خوردید دیگه فعلا تا اطلاع ثانوی حنای شما برای ملت رنگی نداره جماعت منفعت پرست سلیبریتی هم متوجه شده بخاطر همین دیگه براتون تره هم خورد نمی کنن شما به جای این مطالب برو تحلیل کن چی شد از روحانی حمایت کردید و چی شد که امروز روتون نمی شه اسمش رو بیارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      حزب فقط حزب علی رهبرفقط سیدعلی رهسپاریم باولایت تاشهادت وضودرفرات نمازدرکربلا

    • هموطن
      0

      افریننننننننننننن

  • محمود
    0

    عذرخواهی عجیب پس از۲۴ ساعت؟ مگه می شه مگه داریم؟ یعنی تواین ۲۴ساعت چه اتفاقی افتاد؟ ای ول بابا موسادهم اینقدرقدرت نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها