۳۶ تن فراورده خام‌دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی کشف شد

۳۶ تن انواع فراورده‌ خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی تاکنون در این استان کشف و ضبط شده است.

۳۶ تن فراورده خام‌دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی کشف شد

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: این فراورده‌های خام دامی غیر بهداشتی کشف شده شامل گوشت قرمز و سفید و سایر فراورده‌ها، در نتیجه بیش از سه هزار و ۸۰۰ بازدید کارشناسان دامپزشکی خراسان رضوی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی این استان طی ۲۵ اسفندماه تاکنون کشف شده است.
دکتر احمد شریعتی افزود: طی این بازدیدها ۶ پرونده در خراسان رضوی به مراجع قضایی تسلیم و یک مرکز متخلف نیز مهر و موم شده است.
وی بیان کرد: طرح تشدید نظارت بر سلامت و امنیت غذایی در خراسان رضوی با محور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در قالب فعالیت ۱۲۰ گروه بازرسی و متشکل از ۲۵۰ کارشناس دامپزشکی خراسان رضوی در ایام نوروز در حال اجراست.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در قالب تشدید اقدامات نظارتی با هدف کاهش مخاطرات بهداشتی ناشی از عرضه فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی به ویژه در شرایط شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، همه رستورانهای بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتلها، میهمانپذیرها و بیمارستانها بازدید می‌شوند.
شریعتی عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به سامانه ‌ ۱۵۱۲ دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع دهند.
طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر پیشگیری از بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه دارد.

تاکنون چهار هزار و ۲۲۱ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شده و تحت معالجه قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۸۱۶ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آن‌ها به طور قطعی مثبت شده نیز ۸۵ تن است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها