ویروس چینی، پرونده یک ترور قدیمی را گشود / یکی از حاضران در لیست ترور سعید عسگر بخاطر ابتلا به کرونا درگذشت

ابوالقاسم شفیعی رییس خانه سنگ ایران شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

ویروس چینی، پرونده یک ترور قدیمی را گشود / یکی از حاضران در لیست ترور سعید عسگر بخاطر ابتلا به کرونا درگذشت

کرونا ویروس اینبار به سراغ یک چهره شناخته شده دیگر رفت و جان او را گرفت. ابوالقاسم شفیعی اینبار هدف این ویروس بود. کسی که چند دهه قبل در لیست ترور سعید عسگر بود اما از آن ترور جان سالم به در برده بود.

ابوالقاسم شفیعی، یکی از سه نفری که در سال ۷۸ توسط باند سعید عسگر ترور شد.

او از چهره‌های برجسته موتلفه و فعال در حوزه معدن بود.

سعید عسگر در دادگاه قصد خود را از ترور ابوالقاسم شفیعی‌ (از اهالی بازار و مشاور عالی اسبق بخش معادن مجتمع اقتصاد کمیته‌ امداد امام خمینی) ترساندن وی ذکر کرده بود.

ابوالقاسم شفیعی نیز در روایت ماجرای ترورش توسط سعید عسگر گفته بود؛ «با توجه به اطلاعات موجود، سعید عسگر و همدستان وی عوامل ترور من بوده‌اند، اما این که آیا سعید حجاریان را نیز همین گروه ترور کرده باشند، پرسشی است که نیروهای امنیتی و مقامات مسؤول باید به آن پاسخ دهند. ضاربان روز ۲۰ بهمن سال ۷۸، در ساعت ۷:۴۵ دقیقه هنگامی که پسرم را به مدرسه می‌بردم، مرا مورد هدف قرار دادند و از ناحیه‌ی گردن و فقسه سینه مجروح شدم.ضارب سوار بر ترک موتور سیکلت بود و هنگام عبور از مقابل اتومبیلم، برای لحظه‌ای چهره‌ی او را دیدم به گونه‌ای که چهره‌نگاری به چاپ رسیده ضارب آقای حجاریان در مطبوعات با خبرنگاری ضارب من، مشابهت بسیاری داشت. شب پیش از ترور فردی با موتور سیکلت به منزل من مراجعه کرد و همسرم گفت که نامه‌ای دارد که آن را تنها به من تحویل می‌دهد. و وقتی پسرم با کمی تأخیر به در منزل رفت، فرد یاد شده رفته بود. حتی چهره‌نگاری را که همسرم از فرد مذکور ارائه داده بود، با چهره‌نگاری من از ضارب مطابقت داشت.»

وی شیوه‌ ترور گروه یاد شده را استفاده از استراتژی نامه خوانده و گفته بود؛«تروریست‌ها به بهانه‌ دادن نامه به افرادی که قصد ترورشان را داشتند به هدف خود نزدیک می‌شدند و بعد با اسلحه به سر وی شلیک می‌کردند. این ترورها، نقاط کوری دارند که باید، ماموران امنیتی آن را روشن کنند. در اوایل انقلاب، فرمانده‌ی سپاه شهر ری و پس از آن به مدت ۶ سال فرماندار شهرستان‌های زرین‌شهر، شهرضای استان اصفهان و شهر کرد بودم و همیشه خود را خادم مردم، انقلاب و نظام اسلامی می‌دانم و دلیلی هم برای حضور در جناح‌های سیاسی نمی‌بینم.در شهر ری مرا به جناح راست وابسته می‌دانند و با افرادی هم که به عنوان تروریست دستگیر شده‌اند، هیچ رابطه‌ای نداشته و پیش از این نیز آنان را نمی‌شناختم. گفته می‌شود آنان در مسجد جوادالائمه شهرری حضور داشتند وحتی پدر یکی از این افراد، امام جماعت آن مسجد است.»

شرح زندگی او را در این رشته توییت‌ها بخوانید:

سوال اینجاست که دو دهه بعد از ترور جنجالی سعید حجاریان، چرا ترور شفیعی که رقیب سیاسی حجاریان بود در سکوت خبری ماند؟ چرا خبری از سرنوشت نفر سوم آن لیست ترور یعنی "کاوه" نیست؟

آیا ویروس کرونا، همراه شفیعی، رازهای سیاسی دهه ۱۳۷۰ را هم با خود به سینه قبرستان سپرد؟

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ههه
    0

    البته افراد بسیاری برای جرمهای کمتر از این به فساد فی الارض متهم شدن و اعدام شدن ولی ایشون عجب دوستانی داشت که با وجود چند ترور آزاد شد و رفت پی زندگیش

  • عقاب تیزپرواز
    0

    یادمه زمان قتلهای زنجیره ای دانشجو بودم ازاون زمان تابه حالا یک معما برام باقی مونده که چرا وچه کسی سعیدعسگررا آزادکردتااین همه جنایت کنه؟ تاریخ به این معما بعدها جواب می دهد.

  • مجتبی
    0

    یعنی کمیته امداد که مسئول محرومین و مستضعفین هست برای یه عده سکوی پرتاب به قله رفیع اقتصادیست ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها