اقدامات استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸

استاندار آذربایجان شرقى به تشریح اقدامات این استان در حوزه اشتغال، رونق تولید و ساماندهی مناطق سیل زده در سال ٩٨ پرداخت.

اقدامات استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات بلند مدت این استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان آذربایجان شرقی در سال ٩٨، توسعه فرصت‌های شغلی بود؛اما به دلیل ناکافی بودن امکانات حوزه اشتغال، شاهد بیشترین آمار مهاجرت بودیم.

او افزود: از ابتدا سال ۹۸، سناریو‌های متفاوتی برای ایجاد فضا‌های شغلی در نظر گرفته شد که یکی از مهم‌ترین آن توسعه صنعت خودرو در استان آذربایجان شرقی بود.

استاندار آذربایجان شرقى افزود: در حال حاضر، ١١ واحد خودروسازى در استان وجود دارد، اما تمام ظرفیت‌های آن کار نمی‌کند.

پورمحمدى تصریح کرد: مسئله معدن برای استان آذربایجان شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است و معدن مس این استان دارای رتبه اول کشوری است.

او ادامه داد: سال‌های قبل استان آذربابجان شرقی کنسانتره مس را به صورت خام صادر مى‌کرد، اما در حال حاضر تولید فناورى مس را در برنامه‌ استان قرار دادیم؛ همچنین کارخانه ذوب مس در ٣ سال آینده افتتاح خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تولید مس کاتدی را در استان انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقى گفت: ما در سال ٩٨ شاهد افتتاح شهرک مس در استان بودیم و صنایع دستی مس در آن مکان به زودى مستقر خواهد شد، زیرا دارای ظرفیت بسیار مناسبى برام توسعه اشتغال است.

پورمحمدى در پایان یادآور شد: شهرستان سراب دارای بزرگترین معادن نفلن سینیت است و اجرایی شدن کارخانه تولید آلومینیا از نفلین سینیت در شهرستان سراب از جمله مطالبات مهم و جدی استان است که انشالله ظرف ٤ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او اظهار کرد: در صورت احداث شهرک آلومینیا، حدود ١٠ هزار فرصت شغلى در آذربایجان شرقى ایجاد مى‌شود.

شعار رونق تولید و تحقق آن در استان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی درباره اقدامات انجام شده در این استان برای تحقق شعار "رونق تولید"، گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی و معدن کشور است. افزون بر این استان آذربایجان شرقی اولین استانی است که پنجره واحد را اجرا کرده ، یعنی تمام اقداماتی که برای دریافت مجوز کسب و کار لازم است را انجام داده‌ایم.

او تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری خارجی در استان آذربایجان شرقی حدود ۲ برابر شده و در سال ۹۸، حدود ۱۸ کشور در بخش سرمایه گذاری خارجی با استان ما همکاری کردند.

پورمحمدی بیان کرد: استاندار در جهت تحقق رونق تولید کسب و کار و تولید داخلی، اقدامات موثری همچون تسهیل گری در اعطا تسهیلات بانکی، صدور مجوز‌ها و حمایت‌های قانونی را انجام داده است. افزون بر این در سال ۹۸، بیش از یک‌هزار مجوز برای ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومان صادر شد.

بهره برداری از شهرک کفش و چرم طی ۲ سال آینده

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات میان مدت استانداری در حوزه اشتغال، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان آذربایجان شرقی ایجاد شهرک صنایع دستی، گردشگری و شهرک کفش و چرم بوده که طی ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او تصریح کرد: بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت در کشور وجود دارند که هر نفر سالانه حدود ۲.۳ جفت کفش مصرف می‌کنند، خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در سال ۳۰ میلیون جفت کفش را تولید می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات استانداری در حوزه مسکن و صنایع تولیدی، یادآور شد: استانداری آذربایجان شرقی در سال ۹۸، حدود ۱۸۰ واحد جدید در شهرک‌های صنعتی و ۱۲۰ پروژه توسعه در حوزه صنایع تولیدی ایجاد کرده است؛ همچنین پروژه توسعه نقش بسیار موثری در ایجاد فرصت‌های شغلی ایفا کرد.

پورمحمدی گفت: در بخش پتروشیمی انتقال خط اتیلن میاندوآب به تبریز در سال ۹۸ با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان به پایان رسید و حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

ساماندهی مناطق سیل زده استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸

پور محمدی با اشاره به اقدامات استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸ مدل جدیدی را در ارتباط با ساماندهی و بازسازی مناطق زلزله زده با حمایت دولت اجرا کرده است.

او یادآور شد: از هفته دوم و پس از مرحله اسکان اضطراری هلال احمر و دستگاه‌های دیگر، استانداری بحث اسکان موقت زلزله‌زدگان را پیگیری کرد؛ چزا که افراد می‌توانستند ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت و در کنار اطرافیان خود زندگی کنند؛ همچنین بنیاد مسکن به افرادی که خواهان این مبلغ نبودند،اتاق کوچکی را اهدا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: ۳۰ درصد از افراد ساخت اتاق‌های کوچک را ترجیح دادند، اما ۷۰ درصد باقی مانده کمک مالی را انتخاب کردند.

پورمحمدی بیان کرد: قبل از شروع برف و سرما در سال ۹۸، آواربرداری بیش از ۲ هزار واحد مسکونی انجام شد و احداث بسیاری از واحد‌ها به پایان رسید، اما خانوار‌ها هنوز مستقر نشده‌اند.

او گفت: تمام کار‌های مربوط به معرفی افراد مناطق زلزله زده به بانک‌ها برای تشکیل پرونده انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها