آغاز رسیدگی به صلاحیت رحمانی فضلی در مجلس/اسماعیلی: وزرات کشور اقدامی را در برخورد با فعالیت موسسات غیرمجاز انجام نداد/قباد: رحمانی‌فضلی منافع نظام را برهمه چیز ترجیح می‎دهد

روند رسیدگی به صلاحیت عبدالرضا رحمانی فضلی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

آغاز رسیدگی به صلاحیت رحمانی فضلی در مجلس/اسماعیلی: وزرات کشور اقدامی را در برخورد با فعالیت موسسات غیرمجاز انجام نداد/قباد: رحمانی‌فضلی منافع نظام را برهمه چیز ترجیح می‎دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، روند رسیدگی به صلاحیت عبدالرضا رحمانی فضلی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

اسماعیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: تهدید زباله که دیر زمانی است در جهان مدرن به فرصت تبدیل شده اما این مسئله بلای جان برخی استان های کشور شده است. مسئولیت ساماندهی سواحل مازندران و خلیج فارس با کیست؟. مجلس طرح سازمان عمران سواحل و دریا را تصویب و ابلاغ کرد چرا اساسنامه این سازمان تهیه نشده است؟. شیرابه زباله ها، سفره های آب زیرزمینی، موجودات زنده و دریا را تهدید می کند. مسئولیت پیگیری مشکل زباله در استان های شمالی کشور بر عهده کیست؟. آقای رحمانی فضلی تا چه اندازه توانستید به اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانید؟. چرا امکانات پرسنل نیروی انتظامی تامین نمی شود؟

فریده اولادقباد که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: رحمانی فضلی مصلحت نظام سیاسی و سازمانی را به سلایق فردی ترجیح می دهد و سابقه شان نشان دهنده رویکرد توسعه‌محوری در سازمان تحت امرشان است.

وی افزود: در هرجایی که نیازمند تلاش مضاعف و اقدام جهادی باشد آقای رحمانی فضلی پیشگام بوده و در برنامه‌هایشان نیز برنامه های متنوع و گسترده برای عملکرد مطلوب‌تر وزارت کشور دیده می شود.

اولادقباد با اشاره به برگزاری انتخابات‌های مختلف در 4 سال گذشته از سوی وزارت کشور گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری انتخابات‌ سالم و رقابتی با نظم و دقت که سرآمد آن انتخابات ریاست جمهوری بود و برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیک برای اولین بار در جمهوری اسلامی، ایشان را فردی پیشگام نشان می دهد که امیدواریم در آینده شاهد برگزاری انتخابات مکانیزه به شکل کامل در سراسر کشور باشیم.

مسعود گودرزی که در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: وزارت کشور وزارتخانه‌ای گسترده با وظایفی فراوان است که رحمانی فضلی در ۴ سال گذشته به خوبی از پس آن برآمده است.

وی افزود: در دوره مسئولیت آقای رحمانی فضلی انتخابات با نشاط ریاست جمهوری با مشارکت حداکثری و بی‌سابقه ناشی از تلاش صادقانه همکاران وزارت کشور، سند موفقیت مدیریت کلان این وزارتخانه بود. همینطور در حوزه سیاسی شاهد عملکرد مطلوب کمیسیون ماده ۱۰۰ بودیم؛ به نحوی که هیچ درخواستی بدون پاسخ نمانده بود.

نماینده ممسنی خاطرنشان کرد: در حوزه مرزی، ساماندهی مرزنشینان و کولبران و رفع مشکلات سرزمینی و در حوزه اقتصادی ساماندهی مشکلات پدیده شاندیز مسئله‌ای که نیم میلیون نفر را درگیر خود کرده بود و حرکت در مسیر سیاست‌های ابلاغی رهبری از اقدامات شایان توجه آقای رحمانی فضلی در دوره مسئولیت‌شان در وزارت کشور بود.

زهرا سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مجلس قصدی برای تضعیف دولت نداریم و هر جا لازم بوده در کنار سایر قوا قرار گرفته‌ایم اما در برخی موارد نیاز به شفاف‌سازی است و مجلس باید به لحاظ جایگاه نظارتی به سکینه قلبی برسد.

وی با انتقاد از عدم حضور وزیر کشور در استان‌های مختلف طی چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: اینکه تمام هم و غم وزیر کشور رضایت همکاران خود باشد و به نظر مجلس اهمیت ندهد تفکر نادرستی است. اگر هم ما این را نقد می‌کنیم حسب وظیفه نظارتی‌مان است و شان مجلس و نمایندگان با برخی رفتارها کم و زیاد نمی‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بودجه سال ۹۶ اعتبارات استانی ۳۰ درصد افزایش نمی‌یافت در این صورت کار استانداران نمایشی و بی‌اثر می‌شد. متاسفانه استانداری که با حکم شما استاندار شده حتی یک جلسه ملاقات مردمی نگذاشته است.

سعیدی با انتقاد از نحوه فعالیت وزارت کشور برای حل معضل بیکاری و همچنین مهاجرین غیرمجاز، درباره نقش و حضور زنان در وزارت کشور نیز گفت: انتظار ما از آقای روحانی معرفی حداقل یک وزیر بود و حالا هم امیدواریم یک خانم در راس وزارت علوم قرار گیرد، اما در وزارت کشور هم استفاده از زنان به قدر کفایت نبوده و جا داشت به استانداران تاکید شود که در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از توانمندی زنان شایسته استفاده کنند. البته ما به دنبال سهم‌خواهی نیستیم و معتقدیم شایسته‌سالاری باید ملاک قرار گیرد.

نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان طی سخنانی به عنوان موافق عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور،‌ اظهار داشت: وزارت کشور یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها از حیث وظایف و ماموریت‌ها است.

وی افزود: هماهنگی امور استاندارها،‌ اجرای انتخابات، اعمال مدیریت در بحران‌ها همگی جزو وظایف و ماموریت‌های این وزارتخانه بزرگ کشور است.

تربتی نژاد تصریح کرد: با توجه به این موضوع این وزارتخانه حساس، مهم و گسترده باید به شخصی سپرده شود که از حیث شخصیتی دارای تخصص و توان و تجربه بالا باشد،‌شناخت بنده از آقای رحمانی فضلی یک شناخت رزومه‌ای روی کاغذ نیست بلکه شناختی براساس ارتباط 30 ساله با وی است.

وی با بیان اینکه رحمانی فضلی از نظر سیاسی فردی اعتدال‌گرا است، گفت: رحمانی فضلی دارای دکتری تخصصی از رشته مرتبط است و فعالیت‌های علمی فراوان و موثری دارد، رحمانی فضلی توفیق داشتن بیست جایگاه مدیریتی در سابقه 30 ساله خدمت را تجربه کرده است، این سوابق اجرایی درخشان می‌تواند چراغ راه مطمئنی برای رای اعتماد شما نمایندگان مجلس به وی باشد.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه و روانسر به عنوان موافق عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور، اظهار داشت: وزارت کشور در جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی افزود: وزارت کشور طیف وسیعی از مسئولیت‌ها را در بر می‌گیرد مانند هماهنگ کردن مدیران عالی استان‌ها که برعهده این وزارتخانه است.

نادری تصریح کرد: برگزاری مهمترین نماد مشارکت سیاسی مردم یعنی انتخابات برعهده وزارت کشور است؛ رحمانی فضلی دارای نگرش سیاسی عمیقی است و رویکرد مدیریت بحران دارد.

وی با بیان اینکه رحمانی فضلی در هر شرایطی قدرت تصمیم‌گیری خاصی دارد، گفت: رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور فردی نقدپذیر است و مثل برخی مدیران کشور نیست که انتقادپذیر نباشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها