اخباری از خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه القائم در غرب عراق

یک منبع محلی در استان الانبار گفت، ارتش عراق کنترل پایگاه القائم در غرب کشور را در پی عقب‌نشینی ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا از این منطقه، به دست گرفت.

اخباری از خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه القائم در غرب عراق

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، این منبع گفت، بعد از خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا از پایگاه القائم، ارتش عراق بر این پایگاه مسلط شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، نیروهای ائتلاف چند روز قبل از پایگاه القائم خارج شدند و به پایگاه عین الأسد در منطقه البغدادی گسیل شدند.

در همین راستا، المیادین گزارش کرد، برخی مسئولان در ائتلاف تاکید کردند، ائتلاف بین‌المللی صدها تن از نیروهای خود را مجددا در مناطقی دیگر و به ویژه خارج عراق مستقر می‌کند. این منابع افزودند، نیروهای ائتلاف سه پایگاه از مجموع حدود ۱۲ پایگاه مستقر در عراق از جمله دو پایگاه القیاره و کرکوک را ترک خواهند کرد.

همچنین یک منبع امنیتی در عراق روز سه شنبه به سومریه نیوز گفت، دو راکت در محدوده منطقه الجادریه در مرکز بغداد شلیک و موجب زخمی شدن دو تن و خسارت‌های مالی سنگینی شد.

یک منبع نیز عصر روز گذشته گزارش داد، پنج تن در اثر شلیک چهار خمپاره در شهرستان طوزخورماتو واقع در شرق صلاح الدین زخمی شدند.

سومریه نیوز همچنین از اصابت دو موشک به اردوگاه سمایه در جنوب بغداد خبر داد.

از سوی دیگر، تولیت آستان قدس حسینی در کربلا اعلام کرده است، احتمال می‌رود حمله ارتش آمریکا به فرودگاه بین‌المللی کربلا با اسلحه بیولوژیک، میکروبی یا شیمیایی صورت گرفته باشد و در همین راستا با وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی ذی‌ربط در کشور برای تحقیق در این خصوص در تماس است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها