صادرات محصولات مازندران کاهش یافت

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر حمایت بیشتر دولت از صاحبان تولید و صادرکنندگان، گفت: کاهش حجم صادرات محصولات مازندران نگران کننده است.

صادرات محصولات مازندران کاهش یافت

به گزارش سیات خبر فوری به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مجتبی رضوی امروز در نشست کمیته توسعه صادرات صنعتی و معدنی مازندران با بیان اینکه همه دست اندرکاران موضوع صادرات از مشکلات و چالش‌های آن با خبر هستند.

وی افزود: مهم این است که ببینیم در تنگناها چگونه عمل کنیم تا به اهداف خود در آن زمینه دست یابیم و از تجار و مدیران دلسوز وحامی بازرگانی خارجی کمک بگیریم و اگر طرح تحقیقی، برنامه و ایده ای دارند آن را دریافت و پس از بررسی و جمع بندی پیاده سازی کنیم.

رضوی تصریح کرد: برای خروج از رکودی که دست به گریبان هستیم چاره ای نداریم جز اینکه برای مازاد فروش محصولات تولیدی، دست به صدور آنها بزنیم.

رئیس کمیته توسعه صادرات صنعتی و معدنی استان تاکید کرد: لازم است در این شرایط کاملاً مسئولانه عمل کنیم و فروش خارجی را جدی بگیریم تا به واحدهای تولیدی و اقتصاد استان و کشور کمک شود و به این موضوع تا حد امکان بیاندیشیم.

تشکیل کمیته عارضه‌یابی فروش محصولات خارجی

مدیرکل سرمایه گذاری خارجی استانداری مازندران نیز گفت: بررسی و ساماندهی صادرات کالاهای تولیدی نقطه عطفی در استان بشمار می‌رود اما لازم است با تشکیل کمیته عارضه‌یابی فروش خارجی واحدهای تولیدی، به‌صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و چالش‌ها، موانع و استانداردهای کشورهای هدف مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار گرفته شود.

لیلا واثقی با اشاره به اینکه همه تولیدکنندگان و هر فردی نمی‌تواند تاجر خوبی باشد خواستار هماهنگ شدن بیشتر صادرکنندگان تازه وارد با برند پیشتازها در امر صادرات و با تجربه‌ها در این ارتباط شد.

وی فرآوری مواد خام و صدور کالاهای با ارزش افزوده بیشتر را نیز مورد توجه قرار داد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست با ابراز گلایه‌مندی از عملکرد برخی وابسته‌های بازرگانی و اقتصادی ایران در خارج کشور، پیشنهاد کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تولیدی استان و کشور مورد ارزیابی علمی قرار گرفته و سپس اولویت‌بندی صادرات صورت گیرد.

امید حاجیان برنجستانکی، جمع آوری و تشکیل بانک اطلاعات صادراتی را نیز خواستار شد.

نماینده سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران نیز با اشاره به کاهش 9 درصدی صادرات از نظر ارزش، نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: از آغاز سال 96 تاکنون 136 میلیون دلار صادرات داشتیم.

امینی، خواستار شناسایی قابلیت‌های بالقوه صادراتی کالاهای صنعتی و معدنی استان شد و آمادگی سازمان متبوع خود را جهت زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برپایی جلسات با رایزن‌های بازرگانی ایران در کشورهای مختلف اعلام کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها