روندی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه آغاز شد/صادقی: آخوندی توفیقی را در حوزه مسکن نداشته است

روند بررسی صلاحیت عباس آخوندی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

روندی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه آغاز شد/صادقی: آخوندی توفیقی را در حوزه مسکن نداشته است

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری روند بررسی صلاحیت عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه، مسکن و شهرسازی از سوین مایندگان مجلس آغاز شد.

محمود صادقی در سخنانی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنم که ما هم به عنوان فراکسیون امید هم به عنوان اصلاح‌طلبان حامی دولت تدبیر و امید بوده و خواهیم بود، اما این حمایت به صورت همکاری و تعامل فعال است و هرجا انتقادی باشد با صراحت مطرح می‌کنیم و هیچ منافاتی با همکاری و حمایت ندارد.

وی درباره‌ی مخالفت خود با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار کرد: بنده بر مبنای تحلیل برنامه پیشنهادی وی و همچنین عملکرد چهار سال گذشته انتقاد دارم و به این جمع بندی رسیدم که به عنوان مخالف صحبت کنم. در برنامه‌ای که وزیر در ۱۷ صفحه به مجلس ارائه داده توازن بین دو حوزه ماموریتی این وزارتخانه یعنی راه و شهرسازی وجود ندارد. در واقع به طور کلی سهم راه بسیار قابل توجه دیده شده، در حالی که به بخش شهرسازی و مسکن به طور همسان توجه نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: طبق لایحه دولت که قرار بود وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر تفکیک شوند اگر قرار بود وزیر پیشنهادی با عنوان وزیر مسکن معرفی شود آیا به همین میزان برنامه در حوزه مسکن ارائه می‌داد؟

علی بختیار در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: با توجه به رانت و موضوعات مختلفی که وجود دارد طبق اصل ۳۶ قانون اساسی حکم مجازات و اجرا باید از طریق دادگاه صالحه انجام شود.

وی با انتقاد از آیین‌نامه جدید کنترل ساخت در نظام مهندسی، اظهار داشت: کاهش حجم سرمایه گذاری، تزریق رکود بیشتر و ساخت و سازهای بدون توجه به آیین‌نامه منجر می‌شود که اجرای آن خلاف قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی باشد.

وی سوانح جاده‌ای را از دیگر نقطه ضعف‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: اخیرا شاهد سوانح ریلی هم در این دوره بوده‌ایم به ویژه سانحه ریلی قطار مشهد - تبریز که انتظار می‌رفت وزیر با شرایطی که پیش آمده، خود استعفا می‌کرد و در کشورهای پیشرفته چنین اقداماتی مرسوم است.

زارع در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: امروز سیستم بانکی توانی برای دادن اعتبار به مسکن مهر ندارد. وزیر راه با یک هفتم سرمایه ای که در دولت قبل به مسکن مهر اختصاص می یافت، موفقیت های خوبی در این زمینه کسب کرده است. از این وزارتخانه در حالی نمره 20 می خواهیم که اعتبار ناچیزی در اختیار آن قرار داده ایم. این وزارتخانه در جذب سرمایه خارجی برای نوسازی ناوگان هوایی عملکرد خوبی داشته است. قراردادهای خوبی با ایرباس، بوئینگ و ای.تی.آر بسته شده است.

قرجه طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در 4 سال اخیر با عقد قرارداد با شرکت های اروپایی و بازسازی ناوگان هوایی کشور پس از توافق برجام خدمات بزرگی به نظام و کشور کرده است. بازسازی ناوگان هوایی کشور و عقد قرارداد با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ATR در تاریخ 38 ساله جمهوری اسلامی بی نظیر است. آخوندی هم تجربه عملی و هم دانش علمی دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها