وزیر نیرو اعلام کرد:

بارش‌های شدیدی در راه است

وزیر نیرو اعلام کرد: پیش بینی ها این است که در دو سه هفته پیش رو، بارش های قابل توجهی خواهیم داشت.

بارش‌های شدیدی در راه است

رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مقایسه با پارسال هم که سال بسیار پربارشی در پنج دهه اخیر بود، بارش‌های امسال هفت درصد کمتر بود.

او یاد آوری کرد: سال آبی ۹۹-۹۸ را در مهر ماه ۹۸ به اتکای پیش‌بینی‌هایی که همکاران ما در سازمان هواشناسی انجام داده بودند، آغاز کردیم؛ به این معنا که پاییز در شرایط نرمال و کمی بیش از نرمال و زمستان در شرایط نرمال و کمی کمتر از نرمال از حیث بارش‌ها خواهد بود.

اردکانیان افزود: با گذشت نیمی از سال آبی جاری، مجموع بارش‌های کشور افزون بر ۱۹۰ میلیمتر بوده که در مقایسه با متوسط بلندمدت حدود ۱۳درصد بیشتر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در دو، سه هفته پیش رو، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در نقاط مختلف خواهیم داشت، گفت: البته همکاران من در ستاد فرماندهی مدیریت سیلاب از چند هفته پیش تدارک لازم را دیده‌اند، وضعیت همه رودخانه‌ها و مخازن به‌طور دقیق پایش و دستورالعمل‌ها به شرکت‌های استانی ابلاغ شده و استانداران در جریان قرار دارند.

او تصریح کرد: با مراقبتی که به عمل خواهد آمد و همکاری مردم بویژه در حاشیه رودخانه‌ها سعی می‌شود حداکثر استفاده مثبت را از بارش‌ها ببریم و با خسارات مواجه نشویم

منبع: شبکه خبر

22

حجم ویدیو: 2.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    اگه سیل ویروس کرونا را با خودش ببرد خودش یه نعمت است از سیل هم میشود استفاده مناسب کرد اگر برنامه ریزی و تدارک دیده باشیم سیلاب را مهار کنیم و به نعمتهای الهی تبدیل کنیم .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام سیل هم بیاد کرونا نمیرود امان اردست مردم خانه نمیناند مسافرت میرورند

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام سیل هم بیاد کرونا نمیرود امان اردست مردم خانه نمیناند مسافرت میرورند عید روبوسی میکند

  • آرمان خان
    0

    از الان باید برنامه‌ریزی لازم صورت بگیره نه دقیقه نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها