۲۷۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۷۵ نفر بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های کرونای مراکز درمانی استان بستری هستند که طبق نتایج آزمایشگاهی ۱۲۱ نفر از آنها مثبت قطعی هستند.

۲۷۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند

قدرت اخوان اکبری صبح امروز اظهار داشت: 275 نفر بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های کرونای مراکز درمانی استان بستری هستند که طبق نتایج آزمایشگاهی 121 نفر از آنها مثبت قطعی هستند.

وی بیان‌ کرد: تا امروز متأسفانه 15 نفر با این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که تعداد مبتلایان بیشتر از آماری است که از طریق نتایج آزمایشگاهی مشخص می‌شود و احتمالا در روزها و هفته‌های آتی آمار مبتلایان افزایش یابد.

اخوان اکبری تصریح کرد: بهترین کار برای ریشه‌کنی این بیماری قطع زنجیره انتقال از طریق "ماندن در منزل و خودکنترلی است" و مردم استان باید هشدارها را کاملا جدی بگیرند و از حضور در خیابان‌ها، بازارها، فروشگاه‌ها، رفت و آمدهای غیرضروری در معابر و منازل اقوام به‌شدت پرهیز کنند.

وی افزود: تعدادی از افراد که مبتلا به کرونا شده‌اند در منازل خودشان در قرنطینه‌اند و در این زمینه لازم است افرادی که در قرنطینه خانگی هستند ایزوله شده، موارد بهداشتی درمانی را بر اساس پروتکل اعلامی به‌دقت مراعات کنند تا دیگر اعضای خانواده مبتلا به این بیماری نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: مردم استان در "سامانه سلامت خود اظهاری" به آدرس salamat.gov.ir وارد شوند و با پاسخ به سوال‌های سامانه وضعیت جسمی خود را در خصوص کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کنند.

وی تعداد ترخیص شده‌ها از بیمارستان‌های استان را تاکنون 200 نفر اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه کووید 19 که از چند روز قبل کار خودش را در اردبیل آغاز کرده نتایج آزمایشات زودتر اعلام می‌شود.

اخوان اکبری تلفات مصرف الکل در استان را 4 نفر و تعداد مراجعین در این زمینه به مراکز درمانی را 40 نفر عنوان کرد و گفت: بر خلاف القائات برخی افراد شیاد سودجو و منحرف که با طرح شایعات منفی مصرف خوراکی الکل را در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاثیرگذار عنوان کردند و با این شایعه سبب مرگ تعدادی در کشور شدند تمامی فرآورده‌های بر پایه الکل، مواد ضدعفونی کننده و نیز الکل‌های صنعتی موجود در سطح جامعه غیرقابل شرب است و صرفاً جهت ضدعفونی کردن سطوح و دست به‌کار می‌رود و مصرف آنها برای سلامتی بسیار خطرناک است که در مواردی منجر به مرگ‌ و از دست دادن بینایی افراد مصرف کننده شده است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها