۱۰ نانوایی متخلف در زنجان پلمپ شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طی چند روز اخیر ۱۰ واحد نانوایی در زنجان که موازین بهداشتی را در چنین شرایطی رعایت نمی‌کردند، پلمپ شدند.

۱۰ نانوایی متخلف در زنجان پلمپ شد

محمدرضا صائینی شامگاه جمعه نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امروز مهم‌ترین کاری که باید در اولویت قرار گیرد، بحث انتقال درست دغدغه‌ها به جامعه است، گفت: بی‌تردید اگر نتوانیم این دغدغه‌ها را به درستی در جامعه انتقال دهیم، مشکلاتی که پیرامون مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه داریم، دوچندان خواهد شد و آن نگرانی در حال حاضر، گردش این ویروس در خانه هم‌وطنان است.

وی با بیان اینکه همه ما باید امروز به شرایط حساسی که در حوزه مسائل بهداشتی داریم، واقف بوده و هشدارهای لازم را در این زمینه جدی بگیریم، افزود: کشور و به تبع آن استان زنجان امروز در شرایط بسیار حساس مسائل بهداشتی قرار دارد، به همین خاطر رفتاری که امروز باید از خودمان بروز دهیم، باید در راستای همراهی این شرایط باشد، نه دامن زدن به مشکلات.

صائینی با یادآوری اینکه مهم‌ترین و بهترین همراهی امروز مردم برای کنترل شرایط به وجود آمده، حضور نیافتن در تجمعات و ماندن در خانه برای قطع زنجیره انسانی ویروس کرنا است، تصریح کرد: مسئله مهمی که در زمینه انتقال ویروس کرونا وجود دارد، این است که این انتقال می‌تواند از سوی فردی باشد که خود آگاه به این انتقال و وجود ویروس در بدن خود نیست و همین مسئله خطرات آن را دوچندان کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه می‌توان این بیماری را کنترل و زنجیره انسانی آن را قطع کرد، ادامه داد: همراهی مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و انتظار داریم با ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمعات به عرصه بهداشت کمک کنند و بی‌تردید اگر این روزها موضوع مراقبت را جدی نگیریم، قادر به کنترل مشکلاتی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، نخواهیم بود.

صائینی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه امروز ما در زمینه انتقال ویروس کرونا، مربوط به حضور مردم در تجمعات و سایر مراکز از جمله نانوایی‌ها و نیز تاکسی‌های درون‌شهری است، اظهار کرد: هم‌وطنان برای همراهی بیشتر باید به این نکته توجه داشته باشند که این روزها می‌توان بیش از گذشته از وسایل شخصی استفاده و وسایل مشترک را کمتر مورد استفاده قرار داد و این خود می‌تواند تا حدود زیادی با شیوع این ویروس مقابله کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط از هیچ تخلف صنفی گذشت نکرده و کما اینکه در همین راستا و طی چند روز اخیر اقدام به پلمب ۱۰ واحد نانوایی در زنجان که موازین بهداشتی را در چنین شرایطی رعایت نمی‌کردند، کردیم، بیان کرد: بی‌شک اگر شاهد همراهی مردم و صنوف در این زمینه باشیم، قادر خواهیم بود جلوی پیک این بیماری را که در ایام نوروز خواهد بود، بگیریم و خوشبختانه همراهی اصناف تا به امروز قابل تقدیر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در برهه کنونی می‌توانند بهترینه همراهی را با ما داشته و جامعه را با خطرات شیوع این ویروس آگاه کنند، افزود: متاسفانه نمی‌توان جلوی برخی از شایعات را گرفتو مردم خود باید به این موضوع آگاه باشند که وقتی اجازه ورود افراد غیربومی به استان داده نمی‌شود، بنابراین فرضیه انتقال بیماران سایر استان‌ها به زنجان نیز کاملاً غلط بوده و شایعه‌ای بیش نیست.

صائینی با تاکید بر اینکه در پروتکل‌های بهداشی، جابه‌جایی بیمار در بیماری‌های همه‌گیر خلاف بوده و به همین خاطر شایعاتی که در این خصوص وجود دارد را نیز به شدت تکذیب می‌کنیم، تصریح کرد: در خصوص برپایی نقاهتگاه در زنجان نیز باید گفت که این مکان برای بیمارانی است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان را نداشته و یا جای مناسبی برای استراحت بعد از ترخیص شدن از بیمارستان ندارند، تدارک دیده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه سنجش بیماران مشکوک طی دو مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: راهکاری که برای سرعت بخشیدن به این سنجش در نظر گرفته‌ایم، سامانه سلامت است که در حدود ۳۰ ثانیه زمان می‌برد تا این تشخیص انجام شود.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها