اکبریان: وزارت اطلاعات بیش از 120 گروه تروریستی را منهدم کرده /حمله مطهری به "اطلاعاتی شدن سپاه پاسداران"

دومین روز جلسه بررسی رای اعتماد کابینه دوم حسن روحانی شروع شد. روز گذشته کلیات کابینه و صلاحیت دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات بررسی شد.

اکبریان: وزارت اطلاعات بیش از 120 گروه تروریستی را منهدم کرده /حمله مطهری به "اطلاعاتی شدن سپاه پاسداران"

جلسه دو شیفته روز گذشته که حدود ۱۰ ساعت بع طول انجامید، بدون رای گیری بود. چون بر اساس اصلاحیه قانون، رای اعتماد وزرا به صورت یک جا و در انتهای بررسی صلاحیت همه وزیران انجام‌می شود.

این جلسه، صد و سی و یکمین جلسه علنی مجلس دهم است. دستور کار امروز خانه ملت ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است. هم‌اکنون241 تن از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که براین اساس 49 کُرسی مجلس خالی است.

جلسه روز سه شنبه پس از نطق مخالفان اول وزیر اطلاعات به پایان رسید و امروز جلسه با نطق عزیز اکبریان به عنوان موافق اول محمود علوی آغاز شد.

اکبریان: وزارت اطلاعات بیش از 120 گروه تروریستی منهدم کرده

عزیز اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: از اقدامات ارزشمند علوی، برقراری آرامش در فضای عمومی وزارتخانه بوده است. بیش از 120 گروه تروریستی به وسیله وزارت اطلاعات منهدم شده است. وزارت اطلاعات با همکاری اطلاعات سپاه و نیروی قدس در منطقه برتری دارد. باید دشمن را در خارج ا مرزها زمین گیر کنیم. اگر دشمن به مرزهای ما آمد صدها برابر باید هزینه کنیم. علوی اعتقاد عمیق به مردم سالاری دارد. متاسفانه در جامعه همه چیز را امنیتی جلوه می دهیم. باید حتی برخی مسائل امنیتی را نیز غیر امنیتی جلوه دهیم که این تلاش علوی در وزارت اطلاعات بوده است.

قاضی‌پور: اولین بار است که در طول این ده سال می خواهم موافق صحبت کنم

قاضی پور به عنوان دومین نفر به عنوان موافق وزیر اطلاعات پشت تریبون رفت. قاضی پور به مخالفت های سریالی با اکثریت وزرای پیشنهادی از طرف کابینه های مختلف معروف است. او به گفته خودش امروز برای اولین بار به عنوان موافق یک وزیر پشت تریبون رفته است.

قاضی‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: اولین بار است که در طول این ده سال می خواهم موافق صحبت کنم. علوی فردی ولایت مدار و تابع رهبر انقلاب است. آقای جهانگیری دولت ها اگر از همه لحاظ قوی و مستحکم باشند به نفع نظام است. علوی با رفتار عاقلانه در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی، به فضای امنیتی کشور آرامش داده است.

حمله مطهری به "اطلاعاتی شدن سپاه پاسداران "

علی مطهری سومین نفر در مخالفت با وزیر اطلاعات گفت: این نقص ساختاری عبارت است از تداخل مسئولیت ها و وظایف نهادهای اطلاعاتی که منجر به پاسخگو نبودن در برخی امور شده است. به همین جهت نیاز به وزیری داریم که زمینه رفع این نقص را فراهم کند. باید وزیری را انتخاب کنیم که به سایر نهادها و سازمان‌ها اجازه دخالت در حیطه کار وزارت اطلاعات را ندهد. قانون هم همین را می گوید.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اساسا فلسفه تدوین قانون تأسیس وزارت اطلاعات مصوب سال ۱۳۶۲ و قانون بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب ۱۳۷۴ ایجاد تمرکز در امور اطلاعاتی کشور بود تا از تداخل وظایف و مسئولیت ها و از موازی کاری جلوگیری شود و نهاد مسئول به مجلس پاسخگو باشد. طبق این قانون بخش اطلاعات همه نهادها از جمله قوه قضائیه، سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی، غیر از بخش حفاظت اطلاعات خودشان باید در وزارت اطلاعات متمرکز باش

مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات جناب آقای علوی، بیشتر ناشی از یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات کشور است. یعنی ما یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات داریم که باعث کاهش قدرت نظارت مجلس و تضییع حقوق ملتِ مصرح در فصل سوم قانون اساسی شده است. این مخالفت در واقع دفاع از حقوق مجلس و مردم است.

اقتدار امروز نظام در خارج از مرزها، محصول یک هماهنگی پس‌پرده است
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که دستور آن ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود، از سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان مدیری متدین، ولایتمدار، برخوردار از سعه صدر، قاطع و سریع در تصمیم‌گیری یاد کرد و گفت: در چند سالی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ایشان ارتباط داشتیم، بارها موارد ارجاعی کمیسیون را با حساسیت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌کرد.
بروجردی با اشاره به اشراف اطلاعاتی علوی در امور داخلی و خارجی گفت: کارهای نیروی قدس سپاه در خارج از مرزها منحصر به فرد و الگوست، اما نیروهای اطلاعاتی ما نیز در آن نقش دارند.
وی با ذکر این نکته که شورای هماهنگی اطلاعاتی وجود دارد و هر هفته نیز تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: شاید اختلاف نظر‌هایی وجود دارد که طبیعت یک نظام است، اما اگر اقتدار امروز به نمایش گذاشته می‌شود در پس پرده یک هماهنگی با محوریت جایگاه ولایت وجود دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی در همین تهران جمع می‌شدند و تشکیل جلسه می‌دادند، گفت: آنچه در لبنان رخ داد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی یک تنه حریف قدرت‌های بزرگ است، البته این ویژگی مؤمنین است.
وی از موفقیت وزارت اطلاعات در دوران وزارت علوی در جلوگیری از نفوذ دشمن سخن گفت و با اشاره به اینکه معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارد، اظهار داشت: بسیاری از مطالب را نمی‌توان پشت تریبون مطرح کرد، اما صدها مورد توطئه علیه نظام وجود داشته است که معاونت ضدجاسوسی آنها را رصد، کشف و خنثی کرده است.
وی اصابت موشک‌های سپاه از فاصله 650 متری به هدف برخلاف تبلیغات دشمن را از افتخارات نظام خواند و گفت: وزارت اطلاعات در دوره تصدی آقای علوی با 60 کشور تبادل اطلاعات داشته و در حوزه داخلی نیز با مفاسد مبارزه کرده است.

قربانی : وزارتخانه اطلاعات وزارت کلیدی و مادر یک کشور است

محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: وزارتخانه اطلاعات وزارت کلیدی و مادر یک کشور است.
وی با بیان اینکه بهداشت و امنیت دو مقوله‌ای هستند که به دو مدیر توانمند سپرده می شوند، بیان داشت: همیشه وزارت اطلاعات یک جریان سیاسی بوده و اطلاعات هیزم جریانات سیاسی شناخته می شد.
قربانی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید به دور از آتش سیاست زدگی اداره شود، تصریح کرد: درصد رضایت مردم از وزارت اصلاعات به بالاترین حد خود یعنی 75 درصد رسیده است. دیروز این میزان رصایت کجا بود؟

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یاسر
    0

    لطفا این ننگ رو از مجلس بیرون کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها