حضرت زینب(س) در بحرانی‌ترین شرایط آرامش خود را حفظ کرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضرت زینب(س) به خاطر بهره‌گیری از قرآن و ذکر، در بحرانی‌ترین شرایط آرامش خود را حفظ کردند.

حضرت زینب(س) در بحرانی‌ترین شرایط آرامش خود را حفظ کرد

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه زنده تلویزیونی «تا آسمان» که از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: اسلام در زمینه‌های مختلف، کسانی را به عنوان الگو و معلم برای مردم قرار داده است تا مسیر درست را به آنها نشان داده و هدایتگر جامعه باشند.

وی با تسلیت شهادت حضرت زینب(س)، تصریح کرد: حضرت زینب(س) یکی از معلمان عصر خود بودند و امروز نیز سبک و سیره زندگی حضرت، الگوی زنان و مردانی است که سیره و سنت اهل بیت(ع) و خاندان رسالت و نبوت را الگوی زندگی خود قرار داده‌اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ائمه اطهار(ع) در هر عصر و دوره‌ای که زندگی کرده‌اند، رفتاری متناسب با آن عصر و دوره داشته‌اند و اگر هر یک به جای دیگری بود، همان رفتار را از خود نشان می‌داد؛ یعنی اگر امام حسین(ع) در دوران امام حسن(ع) به امامت می‌رسیدند، همان تصمیمان امام حسن(ع) را اتخاذ می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و بهتر آن است که از جنس خودشان الگو و مربی بگیرند و حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) بهترین الگو برای بانوان ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه سیره و سنت حضرت زینب(س) برگرفته از کلام وحی الهی بود، عنوان کرد: زندگی حضرت زینب(س) برای زنان و مردان جامعه سراسر درس‌هایی برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت(ع) بود و به همین خاطر فراگیری آن، جوامع را در هر عصر و زمانی به سمت آرامش پیش می‌برد.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده اگر می‌خواهید به آرامش برسید، با ذکر خدا میسر است و امیرالمؤمنین(ع)، ائمه اطهار(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) تجلی اسماء الهی بودند و هر چه از آن بزرگواران به ما می‌رسید، ما را به آرامش می‌رساند.

وی افزود: حضرت زینب(س) به خاطر بصیرت و بینایی که داشتند پس از واقعه کربلا در پاسخ به ابن‌زیاد که به ایشان گفت دیدی خدا با برادرت چه کرد، فرمود من جز زیبایی ندیدم و این را در بحرانی‌ترین شرایط مطرح کرد و این مهم نشان دهنده این مطلب است که تا چه اندازه بحران را مدیریت کرده و آرامش خود را حفظ کرده بود.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها