دستگیری انتشار دهنده شایعات کرونایی در استان سمنان

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام شایعات فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا را انتشار می داد در این استان دستگیر شد.

دستگیری انتشار دهنده شایعات کرونایی در استان سمنان

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: تیم رصد فضای مجازی پلیس فتا استان سمنان در پایش سایبری خود فردی را که با انتشار و پخش شایعات اخبار در خصوص ویروس کرونا باعث تشویش اذهان عمومی در کانال های پر مخاطب شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام می‌کرد دستگیر و با توجه به اهمیت موضوع، پرونده وی در دستور کار کارگاهان پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی های مقدماتی مشخص شد این فرد در پیام های خود به کانال های معاند و نامعتبر استناد می‌کند و با انتشار آنها باعث خدشه دار کردن امنیت روانی کاربران و تشویش اذهان عمومی می شود.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان با اقدام‌های تخصصی در حوزه سایبری و با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی، متهم به هویت معلوم را شناسایی کرد و او با اخذ دستور قضایی تحویل اداره پلیس شد.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم در اعترافات خود ترس از شیوع ویروس کرونا را انگیزه انتشار شایعات در فضای مجازی مطرح می کرد و با آنکه در ابتدا قصد فریب پلیس را داشت با ارائه ادله دیجیتال انکار ناپدیز دفاعی از خود نداشت.

صادقی تاکید کرد: مردم اخبار مربوط به ویروس کرونا را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند و در صورت دریافت هر خبر غیر معتبر و بدون منبع آن را انتشار ندهد زیرا پلیس فتا با انتشار دهنده هر گونه شایعات در فضای مجازی برخورد جدی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است و شهروندان می توانند در خصوص جرائم در این حوزه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاعات کافی را کسب کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها