رئیس جدید مجمع تشخیص متولد ایران نیست/ سیاستمداران همشهری آیت الله شاهرودی را بشناسید

رئیس جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام متولد ایران نیست. او در شهر نجف در عراق به دنیا آمده است.اما آیت الله هاشمی شاهرودی تنها سیاستمدار ایرانی در سطح سران نظام نیست که متولد نجف است.

رئیس جدید مجمع تشخیص متولد ایران نیست/ سیاستمداران همشهری آیت الله شاهرودی را بشناسید

به گزارش خبر فوری ، حوزه علمیه نجف بسیاری از علمای دینی را به عراق کشانده و حالا علمای حوزه نجف یا فرزندان آنها از سران نظام جمهوری اسلامی هستند.

معروف‌ترین سیاستمدار نجفی، رئیس جدید مجمع تشخیص است. در زمان ریاست او بر قوه قضائیه، محل تولدش برایش حاشیه‌هایی را ایجاد کرد اما همان زمان مشخص شد که او ایرانی‌تبار است و حاشیه‌ها خوابید.

دو سیاستمدار مطرح دیگری که متولد نجف هستند اکنون بر مسند ریاست دو قوه نشسته اند. علی اردشیر لاریجانی و آیت الله صادق آملی لاریجانی، پسران میرزا هاشم لاریجانی از مراجع تقلید شیعه و اصالتا مازندرانی هستند و هر دو در زمان اقامت او در عراق متولد شده اند.

پای نجفی ها به قوه دیگر نیز کشیده شده است البته نه در مقام ریاست قوه مجریه، بلکه در سمت یک وزیر. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای دولت دوازدهم ، در یک خانواده روحانی در نجف متولد شده است. او نوه دختری علامه عبدالحسین امینی از مراجع نجف و صاحب اثر معروف الغدیر و فرزند علی احمدآخوندی و داماد سیدهاشم رسولی‌محلاتی است.

محمدمهدی رهبری املشی نیز متولد نجف است. او نماینده رودسر و املش در مجلس در ادوار دوم، سوم، چهارم، پنجم و نهم بوده است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها