کرونا جان دیپلماتی را گرفت که زندگی ظریف را تغییر داده بود / حسین شیخ‌الاسلام که بود؟ + عکسهای تاریخی

حسین شیخ الاسلام، مشاور محمدجواد ظریف، سفیر سابق ایران در سوریه و از دانشجویان پیرو خط امام بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

کرونا جان دیپلماتی را گرفت که زندگی ظریف را تغییر داده بود / حسین شیخ‌الاسلام که بود؟ + عکسهای تاریخی

محمدجواد ظریف در کتاب «آقای سفیر» درباره این دیپلمات باسابقه می‌نویسد: «پس از پیروزی انقلاب، روزی آقای شیخ‌الاسلام با بنده صحبت کردند و گفتند که همه می‌توانند متخصص کامپیوتر شوند اما هر کسی نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی یک سیاستمدار خوب باشد. تغییر رشته و در نتیجه تغییر مسیر زندگی و تقدیر بنده به خاطر فرمایشات و اصرار ایشان بر این امر اتفاق افتاد.»

حسین شیخ‌الاسلام (زادهٔ ۱۳۳۱ اصفهان و درگذشته ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ تهران ) سیاستمداری اصولگرا بود. او از اعضای گروه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند. او هم‌‌چنین نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین سفیر سابق ایران در سوریه بوده‌است.

او مدتی مشاور علی لاریجانی (رئیس مجلس) و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بود. در سوم مرداد ۱۳۹۵، حسین امیرعبداللهیان جایگزین او شد و شیخ‌الاسلام نیز توسط محمدجواد ظریف به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب گشت.

او در خرداد ۱۳۹۷ در حکمی به سمت معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد.

او در چهار دوره کاندیدای مجلس شد که تنها در یک دوره یعنی مجلس هفتم به پیروزی رسید.

عکس‌های تاریخی از او نشان دهنده حضورش در عرصه‌های مختلف سیاسی است.

عکس‌هایی قدیمی از این دیپلمات در کنار چهره‌هایی چون صادق قطب زاده یا معصومه ابتکار را در ادامه می بینید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • علی
    0

    خطاب من یه شخص خاصی نیست بلکه به سیاستمداران است . آنانی که برحسب سیاست اعلام رسمی کرونا را عقب انداختند و قم را قرنطینه نکردند نمیدانستد که کرونا آدم سیاسی و غیر سیاسی نمیشناسد . دین و مذهب و راهپیمایی و انتخابات هم نمیفهمد و روزی سراغ خودشان هم میآید .

    نظرات شما -
    • پوری
      0

      حفظ نظام از اوجب واجبات است وجهه بین المللی نظام خدشه دار میشد حالا 2 هزار نفر هم فوت کنند چیزی نمیشه جمعیت رو میشه جبران کرد

    • شیطون
      0

      پوری شیطونی نکن.

    • ع
      0

      با این بی تدبیریشان اگر خدای نکرده بحرا ن ایجاد بشود . تبعات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آن خود تهدیدی برای امنیت ملی و نظام و کشور خواهد بود.

  • علی
    0

    چرا شهرای آلوده رو قرنطینه نکردین ؟؟؟

  • هر کس
    0

    خجالت بکش و منظورت چی هست که اسم سفارت را در کانالت می اوری به همراه نام این دو نفر که کرونا گرفتند

  • علی فشکی
    0

    همین شیخ و ابتکار با بی فکری هاشون مملکت را خراب کردن حالا هم ابتکار بچه هاش تو آمریکا دارن زندگی میکنند این آمریکا ستیزی مسئولین فقط فقط مال ما مردم بدبخته وگر نه واسه خودشون خوبه قریب به اتفاق گرین کارت آمریکا دارن

    نظرات شما -
    • پزشک سهمیه ای
      0

      فرزندان ابتکار دارن توی خط مقدم با دشمن میجنگن.

    • فاطمه
      0

      اینا آمریکا رو دیدن میدونن چیه برای همین بچه هاشون رو بعد از خودشون که از آمریکا اومدن و اونجا رو دیدن فرستادن تا جوونی و حال و حولشونو کنن بعدش دم پیری که حرص و طمع دنیایی شون بیدار شد در ادامه راه پدر و مادرشون بیان برای چپاول باقی مانده ثروت ملی ایران و ایرانی . بچه هاشون زیر پرچم آمریکا زندگی میکنن و نفس میکشن و با پول بیت المال مردم ایران درس میخونن و آینده خودشون رو میسازن و زندگی مردم ایران رو خراب میکنن بعد پدر و مادرشون توی دهن ما و بچه های ما شعار مرگ بر آمریکا میذارن. از این به بعد مرگ بر آمریکا نمیگیم میگیم مرگ بر منافق و دورو مرگ بر رانت خوار مرگ بر دزد های بیت المال مرگ بر خاءن به ایران و ایرانی مرگ بر اختلاسگر و فراری مرگ بر کسی که با ثروت مردم ایران توی آمریکا زندگی میکنه حضرت علی فرمودن دین ما اسلام از دشمن ضربه نمیخوره از جهل مسلمانها ضربه میخوره ما رو جاهل بار آوردن ولی نذاریم بچه هامون جاهل بار بیان من نمیگم بچه منم بره آمریکا درس بخونه چون توی همین مملکت کنار خودم سر سفره خودم بشینه خیالم خیلی راحتتره و میتونم کمکش کنم موفق بشه ولی از گذشته خودم و مملکتم و زندگی این خانمها و آقاین براش تعریف میکنم تا مثل ما جاهل و نادان نمونه و از روزگار با خبر باشه

  • هم وطن
    0

    خوش به حال ظریف که زندگیش را تغییر داد .نمی شد زندگی 4تا بدبخت دیگه را هم تغییر می داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها