افزایش شمار جانباختگان کرونایی در ساوه و زرندیه/در خانه ماندن دستوری شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: شمار جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه افزایش یافت.

افزایش شمار جانباختگان کرونایی در ساوه و زرندیه/در خانه ماندن دستوری شود

عباس نیک روش عصر امروز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه به ریاست استاندار مرکزی که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در ساوه و زرندیه متاسفانه چهار نفر جان خود را از دست داده بودند که با دریافت نتایج جدید آزمایشگاهی این آمار امروز به ۶ نفر افزایش یافت.

وی در ادامه تعداد موارد پذیرش شده از ابتدای شیوع بیماری را که عمدتا در شهرستان ساوه بوده است، ۲۱۶ مورد اعلام کرد و افزود: هم اکنون آمار بستری شدگان ۱۰۵ نفر، تعداد ترخیصی ۱۰۰ مورد، موارد مثبت ۵۲ مورد در ساوه و یک مورد در زرندیه، تعداد فوتی مثبت ۶ مورد و آمار فوتی منفی سه مورد بوده و اعلام نظر در مورد دو فوتی هم در دست بررسی است.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه ارتقای بهداشت محیط در واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: موضوع عدم خروج از منزل باید از حالت توصیه‌ای خارج شده و جنبه امری و دستوری به خود بگیرد و به معنای واقعی عملیاتی شود تا مانع از شیوع بیشتر این بیماری شویم.

وی خواستار اعمال محدودیت هرگونه تردد از ساوه به قم و بالعکس شد و افزود: محدودیت ورود مایحتاج مردم از قم و رعایت موازین بهداشتی با ضدعفونی کردن موادغذایی، تعطیلی بازار و مجتمع‌های تجاری، قطع ارتباط مردم با یکدیگر در سطح جامعه بویژه در مراکز درمانی، خلوت کردن بیمارستان‌ها با هدایت بیماران رو به بهبود در فضاهای نقاهتگاهی در سطح شهرستان با فراهم کردن زیرساخت‌ها، دعوت مردم به حضور در منزل و رصد رفتار مردم از جمله راهکارهای پیشگیری از شیوع این بیماری است.

نیک روش با اشاره به ظرفیت محدود درمانی در حوزه سلامت ساوه گفت: خستگی پرسنل و کادر درمانی ناشی از میزان بالای مراجعه کنندگان مشکلی است که باید برای برون رفت از آن چاره اندیشی شود.

در ادامه، رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه نیز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در ساوه از مجموع ۵۷ مراجعه کننده ۱۹ فرد مبتلا به کرونا شامل ۱۰ مرد و ۹ زن تحت مراقبت و ایزوله در بخش ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

افزایش شمار جانباختگان کرونایی در ساوه و زرندیه/در خانه ماندن دستوری شود

سیدفرهاد سبط طباطبایی، سن مبتلایان به کرونا که در بیمارستان چمران تحت مراقبت قرار دارند را بین ۳۳ و ۸۸ سال بیان کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا در ساوه تاکنون ۲ فرد مبتلا در بیمارستان شهید چمران جان خود را از دست داده اند و دو مورد از افرادی که ابتلای آنها به کرونا مثبت اعلام شد، از پزشکان این بیمارستان بودند که از چرخه خدمات درمانی در این بیمارستان خارج شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان مراجعین در این بیمارستان دارای شیب کند اما فزاینده است و از ابتدای اسفند تا امروز روزانه به طور متوسط سه مراجعه کننده مشکوک به بیمارستان شهید چمران مراجعه کردند که ۱.۵ مورد از آنها دارای علائم مثبت بوده‌اند.

وی بیان کرد: در تهیه ماسک N۹۵ برای کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید چمران مشکلاتی داریم و از مسئولان انتظار می رود که فکری برای تامین این نیاز بیمارستانی کنند.

دکتر طباطبایی افزود: هم اکنون بر اوضاع فعلی مسلط هستیم ولی همچنان شیب فزآینده آمار مبتلایان بیشتر می‌شود و برای آینده درمان مبتلایان باید چاره اندیشی شود.

وی گفت: هم اکنون بازار وسایل حفاظت فردی و شخصی نامطمئن شده است و وظیفه ما تضمین حفاظت فردی و سلامت کادر درمانی است و باید این مسئله متولی مشخص داشته باشد و بتوان این اقلام را از یک مرجع مطمئن تامین کرد.

اختصاص بیمارستان شهید چمران برای بیماران کرونایی در نشست امروز نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی مورد اعتراض دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه واقع شد و داود میرزایی از استاندار مرکزی خواست تا این بیمارستان که کار درمان جامعه کارگری را با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر انجام می دهد از چرخه درمان بیماران کرونایی خارج شود.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید چمران در اصل متعلق به جمعیت کارگری و تامین اجتماعی ساوه است اما با بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی، کارگران تمایلی به مراجعه به این مرکز ندارند.

میرزایی بیان کرد: عدم مراجعه کارگران به بیمارستان شهید چمران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا موجب شده است تا در مراجعه به سایر مراکز درمانی و حتی بخش خصوصی متحمل هزینه‌های هنگفتی شوند که از عهده این قشر کم درآمد بر نمی‌آید.

وی خواستار بازنگری در این تصمیم شد و افزود: در صورتی که امکان خروج بیمارستان شهید چمران از چرخه درمان بیماران کرونایی وجود نداشته باشد پیشنهاد می شود در صورتی که کارگران به سایر مراکز درمانی مراجعه کردند، ساز و کاری اتخاذ شود که آنها با دفترچه‌های تامین اجتماعی و با همان تعرفه های مقرر ویزیت و درمان شوند.

استاندار مرکزی در پاسخ به این مطالبه دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: به گونه‌ای عمل شود که فقط بیمارستان شهید مدرس درگیر بیماران کرونایی شود تا جامعه کارگری همچنان از خدمات بیمارستان شهید چمران بهره‌مند باشند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها