مخالفت خانواده نابغه ریاضی با نامگذاری معبری به نام «میرزاخانی»

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: خانواده مرحوم مریم میرزا خانی با نامگذاری معبری به نام وی مخالفت کردند و معتقد بودند بجای اسطوره سازی باید الگوسازی شود.

مخالفت خانواده نابغه ریاضی با نامگذاری معبری به نام «میرزاخانی»

به گزارش خبر فوری ، مجتبی شاکری در گفتگو با مهر، درخصوص سرانجام دو فوریت نامگذاری معبری به نام نابغه ریاضی مریم میرزاخانی گفت: پس از جمع آوری امضا در شورای چهارم برای نامگذاری معبری به نام مریم میرزاخانی قرار شد معبری در نزدیکی مدرسه تیزهوشانی که وی در آن تحصیل کرده به نام وی نامگذاری شود تا دانش آموزان این مدرسه بدانند زمانی یکی از ۱۰ نخبه برتر دنیا در این مدرسه تحصیل کرده است بنابراین خیابان طوس برای این نامگذاری در نظر گرفته شد. اما مسئولان مدرسه با وجود استقبال از این موضوع اعلام کردند خانواده وی به این موضوع رضایت ندارند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با ا شاره به رایزنی هایی که با پدر مریم میرزاخانی انجام شده گفت: احمد میرزاخانی اعلام کرد باید بجای اسطوره سازی الگوسازی شود و نباید از دختر وی اسطوره دست نیافتنی ساخت که قابل تکرار نباشد.

وی با اشاره به سخنان پدر میرزاخانی گفت: مگر نامگذاری خیابانی بنام امیرکبیر کمکی در شناخت امیرکبیر داشته است که نامگذاری معبری بنام فرزند وی چنین کاربردی را داشته باشد.

شاکری اضافه کرد: ما به پدر وی گفتیم با وجود مخالفت های شما اگر شورا این نامگذاری را انجام دهد مخالفتی دارید یا خیر، که مهندس میرزا خانی با کمال متانت پاسخ دادند شما در جایگاه قدرت هستید و می توانید این کار را بکنید اما ما راضی به این کار نیستیم حتی در زمانی که مرحوم مریم میرزاخانی در ایران بود بسیاری از جایگاه های علمی خود را پنهان می کرد زیرا همیشه از حس خودبزرگ بینی پرهیز داشت.

شاکری گفت: این نوع نگاه، نگاه جدیدی به نامگذاری معابر بود که بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

30

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها