هر ایرانی به طور متوسط عضو 18 کانال تلگرامی است

اپلیکیشن تلگرام در حال حاضر محبوب ترین پیام رسان در کشور ایران است که بر اساس آمارهای موجود، حدود 40 میلیون حساب کاربری ایرانی داشته و بیش از 555 هزار کانال فارسی زبان در آن فعال هستند.

هر ایرانی به طور متوسط عضو 18 کانال تلگرامی است

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، طبق اظهارات مسعود اسدپور سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور، کانال های مذکور از سال 94 تا کنون نزدیک به 1.1 میلیارد مطلب منتشر کرده اند که در مقایسه با 1.2 میلیارد مطلب وبسایت های فارسی زبان (از ابتدای راه اندازی وب فارسی)، آمار قابل توجهی محسوب شده و احتمالاً تا آخر مهر ماه، از سایت های اینترنتی پیشی خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت بیش از 20 هزار کانال فارسی، حداقل 5 هزار عضو دارند و در میان مطالب منتشر شده توسط کانال ها در تلگرام، 88 درصد مطلب جدید و 12 درصد بازنشر از سایر کانال ها بوده که در این میان، بخش قابل توجهی از مطالب جدید نیز کپی متن کانال های دیگر هستند.

اسدپور همچنین تعداد اعضای کل کانال ها را در مجموع 720 میلیون اکانت اعلام کرد که با توجه به آمار 40 میلیونی حساب های کاربری در ایران، می توان گفت هر ایرانی به طور متوسط عضو 18 کانال تلگرامی است.

لازم به ذکر است که طبق گفته های سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور، متوسط سن کانال های تلگرامی فارسی 312 روز بوده که در ماه گذشته، 30 درصد از این کانال ها غیر فعال بوده اند.

گفتنی است بر اساس آمارهای موجود، مطالب منتشر شده در کانال ها به طور متوسط 1125 بازدید داشته اند که سهم هر ایرانی 30 هزار مطلب بوده و نشان می دهد کانال های تلگرامی، موجب افزایش 500 ساعتی سرانه مطالعه در کشور شده اند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها