ملت اگر پی‌گیر بود کابینه پر از سیبیل نمی‌شد

رضا ساکی

ملت اگر پی‌گیر بود کابینه پر از سیبیل نمی‌شد

شاید ما ایرانی‌ها تنها مردمی در جهان باشیم که وقتی به یک چیزی گیر می‌دهیم تا مدت‌ها بی‌خیالش نمی‌شویم. نمونه‌اش همین سلفی گرفتن آن نماینده‌های بنده خدا با خانم موگرینی. یعنی الان حتا بچه‌ای که در شکم مادر است هم می‌داند آنها چه کردند. خبر حتی به زندان‌های ما هم رسیده است و اگر از یک چوپان در بلند‌های کوهستان هم بپرسی چه خبر؟ پاسخ می‌دهد عکس‌های سلفی نمایندگان را دیده‌ای؟
البته پی‌گیر بودن چیز بدی نیست اما نمی‌دانم چرا ملت ایران بر سر حواشی این قدر از خود پی‌گیری نشان می‌دهند و بر سر مسائل مهم این قدر پی‌گیر نیستند. یعنی اگر بر سر داشتن وزیر زن در کابینه از خود پی‌گیری نشان می‌دانند الان کابینه این قدر سیبیل نداشت. اگر پی‌گیر ورود خانواده‌ها به ورزشگاه بودند الان این قدر در ورزشگاه سیگار نمی‌کشیدند و فحش‌های رکیک نمی‌دانند.
ملت اگر پی‌گیر کیفیت خودرو داخلی می‌شد ماشین‌های باکیفیت‌تری زیر پای‌مان بود و این نبود که برای داشتن چراغ روز و سانروف دست به دامن چینی‌ها بشویم.
خلاصه که ملت ملت عجیبی است. ملتی است عاشق حاشیه. یعنی کافی است شب تا صبح برایش خنداننده شو پخش کنی. ملت عاشق این است که بنشیند پای تلویزیون و در پاسخ حال شما چطوره؟ بلند بگوید: عالی.
باقی بقای‌تان

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها