مدیرکل زندان های استان خبر داد

اعطای مرخصی به زندانیان واجدالشرایط کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از کرونا

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان‌های استان به زندانیان واجدالشرایط مرخصی داده می‌شود.

اعطای مرخصی به زندانیان واجدالشرایط کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از کرونا

اسماعیل جمیاری افزود: امنیت، سلامت و تربیت از جمله حقوق شهروندی زندانیان محسوب می شود که خوشبختانه بر اساس سیستم نوین زندانبانی اسلامی در همه ایام و برای همه افراد بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات زندانیان این حقوق محترم شمرده می شود.

وی با اشاره به انتشار بیماری ویروس کرونا در سطح جامعه اظهار کرد: از همان روزهای اول طرح بیماری و بنابر بخشنامه های صادره از سوی سازمان در ستاد اداره کل و زندان ها کمیته سلامت تشکیل و مقرر شد تا بصورت مستمر سلامت زندانیان رصد و معاینات و کنترل ویژه همراه با مراقبت های لازم بعمل آید.

مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ضدعفونی اماکن و ارائه آموزش های لازم برای خود مراقبتی زندانبانان و زندانیان و تأمین و توزیع اقلام بهداشتی از دیگر اقدامات ما بوده است.

جمیاری ادامه داد: برای جلوگیری از ترددها ملاقات ها محدود و با همکاری مراجع قضایی اعزام ها و نیز پذیرش زندانیان جدیدالورود به حداقل رسیده و برای کمتر شدن تراکم داخل بندها به زندانیان واجد الشرایط مرخصی اعطاء شده است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از اپیدمی و شیوع ویروس کرونا برابر دستور رئیس سازمان زندان های کشور کلیه برنامه های اجتماع محور مانند برنامه های ورزشی، فرهنگی، هنری، حرفه آموزی، اشتغال و حتی نمازهای جماعت از امروز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده اند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها