تبلیغات انتخاباتی نتوانست مانع کاهش استفاده از تلگرام شود

استفاده از تلگرام در بهمن‌ماه سال جاری در مقایسه با ماه دی، کاهش داشته است.

تبلیغات انتخاباتی نتوانست مانع کاهش استفاده از تلگرام شود

بررسی‌های سرویس داده‌کاوی نشان می‌دهد که استفاده از تلگرام در بهمن‌ماه سال جاری در مقایسه با ماه دی، کاهش داشته است. البته دی ماه به دلیل ترور شهید قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی ماهی استثنایی در میزان استفاده از تلگرام بود و به همین دلیل کاهش استفاده از تلگرام در بهمن ماه طبیعی است. این در حالی است که میزان تولید مطلب در کانال‌های تلگرامی، تغییر محسوسی با ماه گذشته ندارد. مقایسه این دو متغیر نشان می‌دهد که به طور میانگین هر مطلب منتشر شده در کانال‌های تلگرامی کمتر دیده شده و ایرانیان در بهمن‌ماه کمتر از ماه دی به تلگرام مراجعه کرده‌اند.

با این حال مطابق با بررسی‌های صورت گرفته با ماه‌های گذشته، باید گفت که استفاده از تلگرام در بهمن‌ماه، از ماه آذر بیشتر بوده است و این امر نشان می‌دهد که روند صعودی استفاده از تلگرام علی‌رغم فیلترینگ آن همچنان ادامه داشته است. با این حال نکته قابل توجه آن است که تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی نتوانسته تأثیر قابل توجهی بر استفاده از تلگرام بگذارد و میانگین بازدید روزانه مطالب کانال‌های تلگرامی در هفته تبلیغات انتخابات، ۷۷ میلیون بازدید کمتر از میانگین بازدید روزانه مطالب تلگرامی پیش از آغاز تبلیغات است.

تبلیغات انتخاباتی نتوانست مانع کاهش استفاده از تلگرام شود

داده‌های بدست آمده نشان می‌دهد که:

· میزان بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در بهمن کمتر از دی‌ماه بوده است و به صورت میانگین ۲۵۱میلیون بازدید در هر روز کمتر از ماه قبل بوده است.

· بیشترین بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی مربوط به روز ۲ بهمن‌ماه بوده است. با این حال روزهای ۱۲ و ۲۱ بهمن ماه نیز از پربازدیدترین روزهای تلگرام در ماه بهمن بوده است.

· با توجه به آن که روز ۲۱ بهمن ماه بیشترین تولید مطالب کانال‌های در این ماه منتشر شده است به نظر می‌رسد که تحت تأثیرسالگرد پیروزی انقلاب، میزان تولید مطالب کانال‌های تلگرامی و بازدید این مطالب افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها