آیا به کارگیری مجدد ۲ متهم سابق در شرکت خودروسازی صحت دارد؟

خبرهای جدید حاکی از به کارگیری مجدد برخی از افراد بازداشت شده در شرکت های تابعه ایران خودرو است.

آیا به کارگیری مجدد ۲ متهم سابق در شرکت خودروسازی صحت دارد؟

28 مرداد 1398، یکی از ایام منحصر به فرد در تاریخ صنعت خودرو ایران است. روزی که علی ربیعی، سخنگو دولت در نشست خبری خبر برکناری هاشم یکه زارع، مدیرعامل وقت ایران خودرو را اعلام نمود. هرچند که طبق قانون هیئت مدیره ایران خودرو می بایست در خصوص تغییر مدیرعامل نظر دهد ولی ظاهراً دولت تصمیم به تغییر هاشم یکه زارع گرفته بود.

تغییرات در ایران خودرو صرفاً به برکناری هاشم یکه زارع ختم نشد بلکه در عصر همان روز خبر دستگیری وی نیز رسانه ای شد. آنانی که هاشم یکه زارع را می شناسند به خوبی عمق اهمیت این اتفاق واقف هستند. این اتفاق آغاز دومینویی بود که منجر به دستگیری و بازجویی افراد دیگری در شرکت های مختلف تابعه از جمله ساپکو، معاونت فروش شد.

هرچند که افکار عمومی از ورود دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی به ارزیابی عملکرد شرکت های خودروسازی از جمله ایران خودرو استقبال می کنند ولی این انتظار عمومی وجود دارد که نسبت به نتیجه و سرانجام آنان نیز اطلاع رسانی شود و گناهکاری یا بی گناهی این افراد مشخص گردد.

این ضرورت زمانی بیش از پیش احساس می شود که خبرهای جدید حاکی از به کارگیری مجدد برخی از افراد بازداشت شده در شرکت های تابعه ایران خودرو است. هرچند که هنوز رسما این خبر تایید رسمی نشده ولی طبق اخبار رسیده آقایان "م.خ"و"ع.الف" که در پست های مهم در گروه صنعتی ایران خودرو مشغول به کار بوده اند، در دو شرکت تابعه مشغول به کار شده اند.

اینکه آیا این افراد از اتهامات خود تبرئه شده اند و یا هنوز پرونده شان جاری است و با اجازه قاضی پرونده مرخص و مشغول به کار شده اند، نکته مبهمی است که نیازمند اطلاع رسانی و شفاف سازی از سوی تیم مدیریت ایران خودرو دارد تا زمینه سوء تفاهم را از بین ببرد. این در حالی است که طی ماه های گذشته مدیرعامل جدید ایران خودرو در تلاش بوده تا ریشه فساد و رانت را بخشکاند. هرچند در برخی از موارد هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

منبع: خط بازار

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد
    0

    اقایان خبرگزاری خبر فوری حتی جرات بردن اسامی و شرکت های تابعه که اصلی ترین مافیای خودروی ایران را اداره میکنند نیستید باشه ما میگیم شرکت کروز که سهامداران این شرکت مافیای اصلی خوردرو در ایران هستن که مدیرانش خارج از کشور زندگی میکنن و اینقدر رشوره پرداخت میکنن به آقایان که هیچوقت محاکمه نمیشن و اسمی ازشون برده نمیشه...

  • ایرانی
    0

    وقتی رییس جمهور در مناظره انتخاباتی رییس جمهوری از چشم پوشی یزرگ بعنوان مردانگی یاد میکند اگر سنگ رو سنگی بند باشد علی برکت ا...

  • عادل
    0

    اصلا شک نکنید .شاید شما این دو نفر را دیده اید .....بیش از یازده نفر از این آقایان سرکار هستند حتی محکومیت هم دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها